دانشگاه آزاد دزفول در راستای هدفگذاری دستیابی به یکهزار ایده فناورانه می‌کوشد

دزفول-ایرنا- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: دستیابی به یکهزار هسته و گروه پژوهشی، یکهزار ایده فناورانه و یکهزار شرکت فناور برای تحقق رویداد گام دوم دانشگاه آزاد در اردیبهشت آینده هدف گذرای شده که واحد دزفول نیز در راستای تحقق این اهداف می‌کوشد.

به گزارش ایرنا سید محمدمهدی صافی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه معاون علمی و مدیر خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در سالن جلسات شیخ مرتضی انصاری افزود: با توجه به ابلاغ سند تحول و تعالی، رسالت دانشگاه مشخص است.

وی ادامه داد: سند پنج ساله‌ای که برای دانشگاه نوشته شده تمام موارد را هدف گذاری کرده و در هر زمینه‌ای مشخص شده که دانشگاه در چه وضعیتی است و باید به چه وضعیتی برسد که این موارد تحت عنوان راه‌کنش‌ها و اقدامات در ۱۰ بسته مختلف ابلاغ شده‌اند.
صافی رویداد مهم اردیبهشت ماه سال آینده را رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: برای تمام مجموعه دانشگاه برنامه‌ریزی شده که در آن دستیابی به یکهزار هسته و گروه پژوهشی، یکهزار ایده فناورانه و یکهزار شرکت فناور هدف‌گذاری شده است و باید حوزه معاونت علمی و مدیریت پژوهشی در این مسیر حرکت کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به اتفاقات ۲ سال گذشته از جمله پاندمی کرونا، تعطیلی کلاس‌های حضوری، دورکاری کارکنان و اساتید، تشکیل کلاس‌ها در سامانه آموزش مجازی و تغییر سیستم اتوماسیون آموزش از سیدا به آموزشیار گفت: تمرکز حوزه معاونت علمی در سال‌های گذشته بیشتر بر آموزش بوده است لذا انتظار می‌رود حوزه معاونت علمی به سمت رسالت اصلی خود که توجه همزمان بر آموزش، پژوهش، فناوری و کارآفرینی است حرکت کند.

وی افزود: این معاونت باید با یک دید بالاتر از دانشگاه نسل اول و دوم به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که دانشگاه فناور و کارآفرین است ارتقا یابد تا دانشجویان در کنار تحصیل و یادگیری، فنون و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را نیز فرا گیرند.
صافی گفت: پژوهش‌ها باید به سمت تولید علم و فناوری، دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی سوق داده شوند و لازم است با ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه‌ها و مجامع علمی، صنایع، شرکت‌ها و نهادهای مربوط به مسائل جامعه، رسالت اصلی دانشگاه یعنی حل مسائل جامعه در دستور کار قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با قدردانی از زحمات علی حیدری مقدم مدیر پیشین خدمات پژوهشی دانشگاه اظهارداشت: حیدری مقدم در دوران مسوولیت خود یکی از بهترین مدیران پژوهش استان بوده و آمار و نتایجی که در حوزه پژوهشی برای واحد به دست آمده، مؤید این موضوع است.
وی علی ارشادی عضو هیات علمی گروه مکانیک را نیز  فردی با پشتکار دانست و افزود: نتیجه موفقیت آمیز عملکرد وی در مجله علمی مکانیک و همچنین در مسئولیت‌هایی که در دانشکده فنی داشتند ما را مصمم به انتخاب او به عنوان مدیر خدمات پژوهشی واحد کرد.

علی حیدری مقدم معاون جدید علمی دانشگاه آزاد دزفول نیز ضمن تشکر از تلاش همکارانی که در سالهای گذشته این ریل گذاری را  در حوزه پژوهشی انجام داده اند با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه پژوهشی گفت: در دوران مسئولیت سه ساله خود در حوزه مدیریت خدمات پژوهشی از سال ۲۰۱۷ تاکنون، شاخص H-index واحد با رشد ۹۰ درصدی از ۲۸ به ۵۳ رسیده است.
وی افزود: تعداد مقالات چاپ شده در پایگاه اسکپوس در سال ۲۰۱۷، ۴۲ مقاله در سال بوده که با رشد ۱۲۱ درصدی به ۹۳ مقاله در سال رسیده و در سال ۲۰۲۲ تاکنون این واحد دانشگاهی موفق به چاپ ۱۲ مقاله در پایگاه اسکپوس شده است. 
حیدری مقدم با بیان اینکه رشد استنادات واحد دزفول با رشد ۱۲۷ درصدی به ۲۴۲۴ استناد در سال رسیده است، ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو شاهد ارتقای درجه علمی مجلات باشیم؛ در حال حاضر مجله تبدیل انرژی با امتیاز ۸۱، گرید A و مجله تحقیقات نوین در برق نیز با امتیاز ۷۶ گرید B دارد.
وی افزود: براساس اطلاعات سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، براساس شاخص H، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور، رتبه ۲۱ و در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان رتبه اول را کسب کرده است.
معاون علمی دانشگاه آزاد دزفول به رتبه اول این دانشگاه در بین دانشگاه‌های شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: طبق اطلاعات سایت webometrics رتبه جهانی واحد دزفول چهار هزار و ۱۱۴ بوده و امید است با تلاش‌های صورت گرفته در امر آموزش، پژوهش و فناوری، شاهد بهبود این رتبه در سال‌های آینده باشیم.
وی افزود: یکی دیگر از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار استاندارد در زمینه خواص مکانیکی مواد بوده و تلاش خواهد شد با بکارگیری تمام ظرفیت‌های واحد بتوان شاهد ارتقای روزافزون واحد باشیم.

به گزارش ایرنا، پیش از این سیدمحمدمهدی صافی معاون عملی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بود که اکنون علی حیدری مقدم که پیش از این به عنوان مدیر پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعالیت داشت به عنوان سرپرست معاون علمی این واحد منصوب و معرفی شد .

همچنین در این آیین علی ارشادی به عنوان مدیر پژوهش دانشگاه آزاد دزفول معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha