مشارکت حداکثری دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری ضروری است

دزفول - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری با تاسی از واقعه غدیر گفت: باید به اهمیت و اعتبار نقش مردم در حکومت اسلامی توجه ویژه‌ای داشت.

به گزارش ایرنا سید محمد مهدی صافی روز چهارشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در سالن نشست‌های این دانشگاه افزود: واقعه غدیر علاوه بر اینکه ابلاغ ولایت و جانشینی امیرالمومنین علی (ع) به مردم بود، اهمیت نقش و جایگاه مردم در حکومت را از نظر اسلام نشان داد.

وی ادامه داد: حکمت واضح واقعه غدیر این است که اسلام برای رای و نظر مردم اهمیت خاصی قائل شده و نه تنها مقبولیت حکومت تابع نظر و رای مردم است، بلکه بیعت مردم در کنار ولایت الهی، لازمه مشروعیت حکومت است از این رو حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: حادثه غدیر نه تنها یک رویداد تاریخی بلکه یک الگوی زندگی اسلامی است که موید مشارکت فعال و آگاهانه مردم در حاکمیت و تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه وظایفی دارند، افزود: دانشگاه به عنوان جایگاهی که تفکر، اندیشه و ارتباطات اجتماعی در آن شکوفا می‌شود، باید این مسئولیت را به عهده بگیرد و جامعه را به سمت مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات سوق دهد.

صافی اظهارکرد: مشارکت در انتخابات نه تنها حق بلکه وظیفه‌ای است که هر فرد در جامعه برعهده دارد همچنین، مشارکت فعال و حداکثری در انتخابات تأثیر بزرگی بر سرنوشت کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات مسئولیت مشترک همه‌ ما است، ادامه داد: این مشارکت می‌تواند به جامعه اقتدار بیشتری بخشیده و تاثیرات مثبتی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به همراه داشته باشد.

اظهارات نامزد انتخابات درخصوص اعتبار مدرک دانشگاه آزاد نشان از بی‌اطلاعی او است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: این اظهارات نشان از بی‌اطلاعی و توهین به میلیون‌ها دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مسیری را انتخاب کرده که هنوز در بعضی از دانشگاه‌های دولتی به گفتمان هم نرسیده است که از آن جمله می‌توان به رویکرد مهارت، کارآفرینی، فناوری و آموزش مساله محور اشاره کرد که در دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اجرا هم رسیده است.

صافی ضمن انتقاد از سخنان این نامزد انتخابات گفت:: شایسته است این نامزد اظهارات خود در مورد دانشگاه آزاد اسلامی را که نشان از بی‌اطلاعی اوست، اصلاح نماید.

به گزارش ایرنا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha