استاندار خراسان رضوی به ۱۴ تماس تلفنی مردمی پاسخ داد

مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی با حضور در سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت «سامد» به مشکلات ۱۴ نفر از هم‌استانی‌ها به صورت تلفنی رسیدگی کرد.

علی اصغر ادبی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ مورد برای پیگیری های بعدی ثبت شد، افزود: یعقوبعلی نظری امروز، نهم بهمن ماه، در برنامه ارتباط زنده تلفنی که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ صورت گرفت، به صورت مستقیم به مشکلات تعدادی از هم استانی‌ها رسیدگی کرد و پس از ثبت درخواست‌های آنان، دستور مقتضی را در این خصوص صادر نمود.

وی ادامه داد: درخواست اشتغال، درخواست حل مشکل آب آشامیدنی روستا، درخواست جابه جایی محل خدمت، درخواست مساعدت برای حل مشکل مسکن و معیشت و همچنین درخواست رفع مشکل مجوز مرغداری از جمله موارد مطرح شده در تماس با استاندار خراسان رضوی بود که برای پیگیری‌های بعدی در سامانه نیز ثبت شد.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت گذشته طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تماهی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha