معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس برنامه مشخص شده، مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ادارات کل اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان امروز از طریق سامانه سامد به تماس های تلفنی مردم پاسخ گفتند.
علی اصغر ادبی با اشاره به بیش از ۵۰ تماس تلفنی در این ارتباط افزود: از مهمترین موضوعات مطرح شده در این تماسها میتوان به راهنمایی برای اجاره اراضی اوقاف، مرمت مقبره امامزاده سیدقاسم شهرستان جوین، درخواست تسهیلات ساخت مسکن، واگذاری زمین و مسکن، مشکلات مسکن مهر، رفع ترافیک دوراهی شهرک صنعتی در منزل آباد، برخی اسناد اختلافی با شهرداریها، راهنمایی برای فروش اراضی واقع در حریم آثار تاریخی، سرمایه گذاری و احیای مکانهای تاریخی و رسیدگی به پروژه های ناتمام اشاره کرد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان ها و ۳۴ نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شدهاند.
معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: در این مدت ۸۵۴ تماس شامل بیش از چهار هزار دقیقه مکالمه انجام شده و ۷۲۹ مورد از درخواست های مردم برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و ۱۲۵ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و مشاوره شده است.
وی افزود: پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۹۶ در استان خراسان رضوی طراحی و راهاندازی شده که تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.
ساکنان استان خراسان رضوی میتوانند از طریق سامانه "سامد" با تلفن ۱۱۱ مشکلات خود را با مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی در میان بگذارند و طبق هماهنگیهای انجام شده هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط به تماسهای مردمی پاسخ میدهند.
در این راستا کسانی که در دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند میتوانند طبق هماهنگی و اطلاع رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواستهای خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاههای اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانهها اعلام میکند.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت میکنند و به پرسش ها و مشکلات مردم پاسخ می دهند.
این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق تلفن ۱۱۱ از تماهی شهرها و روستاهای استان مشکلات و درخواست های خود را در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح می کنند.
نظر شما