۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹
کد خبر: 84630992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ موسسه درمانی عضو شبکه ملی سرطان هستند

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹
کد خبر: 84630992
۶۰ موسسه درمانی عضو شبکه ملی سرطان هستند

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره شبکه ملی سرطان گفت: هم اکنون ۶۰ انجمن و موسسه درمانی خیریه کشور عضو این شبکه هستند.

علی اصغر یعقوبی عصر شنبه در گردهمایی استانی موسسات خیریه و نهادهای مردمی حامی بیماران سرطانی در مشهد افزود: موسسات خیریه، بیماران نیازمند سرطانی را با کمک خیرخواهانه نیکوکاران تحت درمان و جراحی قرار می‌دهند.
وی سرطان های سینه، رحم‌ و روده بزرگ را شایع ترین بیماری و معضل اجتماعی جامعه دانست و ادامه داد: غربالگری این سه بیماری در نیمه ماه جاری و در هفته مبارزه با سرطان در شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر با کمک موسسات خیریه حمایت از بیماران سرطانی و دانشگاههای علوم پزشکی انجام خواهد شد.   
رییس هیات مدیره شبکه ملی سرطان، یکی از معضلات موسسات خیریه حامی بیماران سرطانی را حذف ارز نیمایی برای خرید تجهیزات و قطعات دستگاههای پزشکی عنوان کرد و گفت: اگر مشگل ارزی این موسسات رفع نشود بسیاری از آنها سال آینده تعطیل خواهند شد.
وی افزود: هزینه درمان بیماران سرطانی بسیار زیاد است و سالانه ۱۶۰ هزار بیمار جدید سرطانی در کشور شناسایی می‌شوند.
یعقوبی خواستار تشکیل کارگروه حوزه درمان بیماران سرطانی برای رایزنی با دولت و مجلس به منظور تامین ارز مورد نیاز موسسات خیریه درمانی شد.
نماینده موسسه خیریه امدادگران گردان عاشورا هم در این گردهمایی گفت: این موسسه حامی بیماران سرطانی و سخت درمان است که از ۲۰ سال پیش با همکاری ۱۵۰ پزشک فوق تخصص، متخصص و کادر درمان در حوزه بهداشت و درمان و مددکاری فعالیت دارد.
محمدحسین عباسی افزود: این موسسه در حال حاضر ۲۰۰ شعبه در کشور دارد که ۵۰ شعبه طرح غربالگری و شناسایی بیماران سرطانی را انجام می‌دهند و هم اکنون ۷۰ هزار بیمار سرطانی و سخت درمان را در کشور زیرپوشش دارد.  
رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد هم گفت: خیران عضو این انجمن از ۴۹ سال قبل با هدف کمک به درمان بیماران سرطانی نیازمند تشکیل شده است.
حمید مستشاری افزود: مرکز درمانی رضا (ع) وابسته به این انجمن با داشتن پنج دستگاه شتاب دهنده، ۲ دستگاه ام.ار.ای و سه دستگاه سی.تی.اسکن روزانه حدود هزار مراجعه کننده را پاسخگو است.
وی ادامه داد: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی خیر ساز ناظران هم که یکی بیمارستانهای مدرن شرق کشور ویژه بیماران سرطانی است در اوایل بهمن ماه پارسال راه اندازی شد که بسیاری از جراحی ها در این بیمارستان انجام می‌شود.
در این گردهمایی مدیران موسسات خیریه حوزه درمان بیماران سرطانی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha