۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85108374
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 موسسه امدادگران عاشورا از ۸۴ هزار بیمار سرطانی در کشور حمایت می‌کند

مشهد-ایرنا- مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: دستکم ۸۴ هزار نفر بیمار سرطانی زیر پوشش حمایتهای این موسسه هستند که بدین منظور ۲۰ هزار نفر خیر و حامی با موسسه امدادگران عاشورا همکاری می‌کنند.

دکتر نصرالله فتحیان روز پنجشنبه در حاشیه دوازدهمین نشست هم اندیشی مدیران عامل موسسات استانی و شهرستانی موسسه خیریه امدادگران عاشورا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: از ۱۰ سال گذشته جامعه هدف امدادگران عاشورا را بر بیماران سرطانی متمرکز کرده ایم، چراکه هزینه سنگین و حمایت بیمه‌ها کافی نیست.

وی ادامه داد: افراد درگیر با بیماری سرطان به خصوص در قشر نیازمند، علاوه بر مشکلات بیماری، مشکل مالی هم دارند و همچنین بخاطر بیماری معمولا از کار هم بیکار می‌شوند و بر شدت مشکلات آنها افزوده می‌شود.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا با بیان اینکه در ۴۵ شهرستان و استان شعبه های این موسسه فعال است، افزود: اردبیل تنها مرکز استانی فاقد شعبه امدادگران عاشورا است که مقدمات راه اندازی یک شعبه در آنجا هم فراهم شده است.

وی بیان کرد: جهت گیری کنونی به سمت پیشگیری از سرطان سوق یافته است و برنامه سالانه و پنج ساله داریم تا با کمک رسانه ها بتوانیم در زمینه آموزش و پیشگیری از این بیماری اقدامات بیشتری انجام دهیم.

فتحیان ادامه داد: با همه موسسات فعال در زمینه سرطان در هماهنگی کامل هستیم.

وی اظهار داشت: از طریق سامانه مددکاری موسسه، معرفی مددکاری بیمارستانها، معرفی بسیج یا هیات امنای مساجد یا مراجعه مبتلایان به سرطان و انجام تحقیق اولیه، افراد تحت پوشش و حمایت موسسه قرار می‌گیرند.

افزایش ابتلا به سرطان در کشور

معاون آموزش درمان و پیشگیری موسسه خیریه امدادگران عاشورا هم با بیان اینکه طبق آمار ابتلا به سرطان رو به افزایش است، گفت: در سال ۹۵ سالانه ۱۱۲ هزار و اکنون سالانه ۱۲۰ هزار نفر در کشورمان به سرطان مبتلا می شوند. طبق پیش بینی ها این رقم تا سه سال آینده به ۱۶۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

دکتر علی اصغر یعقوبی ادامه داد: استرس، ریزگردها، تغذیه و مسایل محیطی برخی از عوامل ابتلا به سرطان هستند، اما با روشهای ساده و معمول می‌توان از این بیماری سخت پیشگیری کرد که از جمله آنها غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان است.

وی بیان کرد: در صورت تشخیص به موقع سرطان، تا ۴۰ درصد درمان قطعی و تا ۸۰ درصد درمان موثر خواهد داشت.

معاون آموزش درمان و پیشگیری موسسه خیریه امدادگران عاشورا افزود: از پارسال ایجاد ۱۰ مرکز کنترل پیشگیری از سرطان در استانهای محروم از جمله چهارمحال و بختیاری، بوشهر و سیستان و بلوچستان را هدف گذاری کردیم تا در یک بازه زمانی پنج ساله تجهیز و راه اندازی شود و در این زمینه یاری رسان وزارت بهداشت باشیم.

دکتر یعقوبی اظهار داشت: سرطان معده، سینه، پستان، پروستات و رحم در کشور ما بین زنان و مردان شایع است. توصیه می شود جدا از سبک زندگی سالم، خانمها از ۲۵ سالگی به بعد برای سرطان سینه و آقایان از ۶۰ سالگی به بعد برای پیشگیری از سرطان پروستات آزمایشات لازم را انجام دهند.

دوازهمین نشست مدیران استانی امدادگران عاشورا

مدیر روابط عمومی خیریه امدادگران عاشورا هم گفت: دوازدهمین نشست هم اندیشی مدیران عامل موسسات استانی و شهرستانی کشور که از عصر دیروز در مشهد آغاز شده است، امشب به کار خود پایان می دهد.

ثریا فتحیان افزود: ارائه گزارش نوآوری های موسسه در بخشهای جذب خیریان، آموزش و پیشگیری، رسیدگی موثر به مسائل و مشکلات مددجویان برخی از اهداف این نشست است.

وی ادامه داد: برگزاری کمیسیونهای فرهنگی و امورخیرین و روابط عمومی، آموزش و پیشگیری و کمیسیون مالی و همچنین چگونگی تعامل بیشتر با نهادهای و سازمانهای مرتبط از دیگر فعالیتهایی است که در این نشست یک روزه انجام می‌شود.

سابقه تاسیس هیات امدادگران عاشورا به سال ۱۳۷۴ بر می گردد که طی آن تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس در جهت کمک به تقویت بسیج جامعه پزشکی و حفظ فرهنگ ایثار آن را بنا نهادند و از سال ۱۳۸۰ با عنوان موسسه خیریه خدمت رسانی خود را بویژه برای اقشار نیازمند دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha