۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84631643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ کودک خراسان شمالی برگزیده پویش قصه‌گویی استان شدند

بجنورد- ایرنا- کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ اثر نقاشی و قصه گویی با موضوع خشونت علیه کودکان به دبیرخانه پویش قصه گویی استان ارسال شده بود که در مجموع ۱۸ نفر برگزیده شدند.

نرگس برهمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  این پویش با همکاری این اداره کل و معاونت فرهنگی دادگستری استان از ابتدای آذرماه تا ۱۵ دی ماه برگزار شد اظهار داشت: در هریک از بخش های نقاشی و قصه گویی ۳۰۰ اثر ارسال شده بود.

وی گفت: در بخش نقاشی فقط گروه سنی کودک و نوجوان مشارکت داشتند که کودکان با مشارکت ۶۰ درصدی بیشترین آثار را به خود اختصاص دادند و در بخش قصه گویی با مشارکت تمامی گروه سنی نوجوانان با مشارکت ۴۰ درصدی بیشترین آثار ارسالی را داشتند.

وی با بیان اینکه  پنج داور، داوری این آثار را برعهده داشتند گفت: در بخش قصه گویی ۱۰ اثر و در بخش نقاشی نیز هشت اثر برگزیده شد.

وی افزود: پویش قصه گویی امسال به مدت سه ماه با موضوع های مختلف در استان برگزار شد و سال گذشته به مدت پنج ماه بود. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی با پیشینه ای تاریخی و مذهبی، با ترکیب قومیت های مختلف کرمانج، فارس، ترک، ترکمن و تات کانون وحدت قومیت ها و دارای گنجینه هایی است که قصه های بومی آن از جمله سرمایه های فرهنگی ارزشمند این دیار به شمار می رود.

این استان به دلیل تنوع فرهنگ ها و قومیت ها در حکم ایرانی کوچک است که گنجینه‌ای از قصه ها را در دل خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha