۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84631798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ هزار متر مربع به سرانه ورزشی خراسان جنوبی افزوده می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از ۱۴ پروژه در دهه فجر امسال ۲۱ هزار متر مربع به فضای ورزشی این استان افزوده می‌شود.

حسن عزیزی روز یکشنبه در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: این تعداد پروژه شامل ۱۳ زمین چمن مصنوعی و بهسازی یک باب استخر است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث شده‌اند.

وی گفت: استخر شنای امید قاین در سال جاری مرمت و بازسازی شد و ۱۳ پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه کمیته ورزش و جوانان ستاد استانی دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۶ عنوان برنامه با همکاری ۳۶ دستگاه اجرایی زیر مجموعه، ۲۷۶ عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان و ۱۵۰ عنوان برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

وی درباره سرانه فضای ورزشی در خراسان جنوبی اظهار داشت: سرانه ورزشی خراسان جنوبی ۵۱ سانتیمتر مربع است و سرانه فعلی ورزشی در کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است که مقایسه این ارقام نشان از عقب ماندگی زیاد استان در این حوزه است.

عزیزی ضمن تقدیر از همکاری وزرات نفت و بنیاد برکت در اجرای پروژه‌های ورزشی به‌ویژه در شهرستان‌های مرزی گفت: طرح‌های ورزشی بسیار خوبی به‌خصوص پروژه‌های زمین چمن مصنوعی با مشارکت این دستگاه‌ها در شهرستان‌های مرزی استان اجرا شده که تعدادی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در حال مکاتبه و رایزنی برای حضور وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح پروژه‌های عمرانی در مناطق مرزی استان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: با توجه به ۱۳ پروژه نیمه‌تمام و شاخص ورزشی شامل ۱۰ سالن چند منظوره، ۲ باب استخر سرپوشیده، یک باب خانه ورزش در استان، حضور وزیر ورزش و جوانان برای تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همچنین بازدید از مناطق مرزی و تخصیص اعتبارات برای روستاهای مرزی ضروری است.

وی گفت: در خراسان جنوبی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیرساخت ورزشی مشخصی نداشتیم اما در حال حاضر شاهد فعالیت ۳۵ سالن چندمنظوره، ۳۶۸ باب خانه ورزش روستایی و فعالیت ۳۰۰ باب فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان خراسان جنوبی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha