عملکرد هیات‌های ورزشی مبنای توزیع اعتبارات است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: نگاه و مبنای ما در توزیع اعتبارات برای هیات‌های ورزشی استان، نگاه عدالت‌محورانه و براساس عملکرد این هیات‌ها است.

حسن عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره نحوه توزیع اعتبارات به هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی گفت: در توزیع اعتبارات مبنای ما برنامه و عملکرد هیات‌های ورزشی است همچنین توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی از مهمترین شاخص‌ها در توزیع اعتبارات بین هیات‌های ورزشی استان است.

وی عنوان کرد: در حوزه همگانی نسبت جمعیت یعنی چه تعداد ورزشکار سازمان‌یافته به نسبت جمعیت شهرستان وجود دارد را در توزیع اعتبارات ملاک قرار می‌دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون چهار میلیارد تومان اعتبار بین هیات‌های ورزشی این استان توزیع شده است گفت: از این مقدار با توجه به اینکه در بشرویه ۷۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته داریم، ۱۵۰ میلیون تومان را به هیات‌های ورزشی این شهرستان اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرستان بشرویه کمترین آمار ورزشکاران سازمان‌یافته را در استان خراسان جنوبی دارد که اگر مقدار اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان براساس عملکرد، تعداد ورزشکار سازمان‌یافته، هیات ورزشی و جمعیت شهرستان محاسبه شود، نسبتا رقم خوبی است.

عزیزی با اشاره به ابلاغ شاخص‌های توزیع اعتبارات در قالب شیوه‌نامه‌های توزیع منابع توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: درخصوص برخی منابع شیوه‌نامه ابلاغی هزینه‌کرد داریم و باید براساس این شیوه‌نامه عمل کنیم به‌گونه‌ای که ۷۵ درصد اعتباراتی که وزارتخانه در اختیار ادارات کل قرار می‌دهد، منابعی است که سرفصل‌های هزینه‌ه‎ای آن از قبل مشخص است.

وی بیان کرد: در چهار ماه اخیر هم ابلاغ اعتباری از سوی وزارت ورزش و جوانان نداشته‌ایم که بین هیات‌های ورزشی استان توزیع شود و هیات‌های ورزشی ما تعهدات زیادی در زمینه خرید تجهیزات، آماده‌سازی تیم‌های ورزشی و اعزام ورزشکاران ایجاد کردند که پیگیری‌های لازم از وزارتخانه برای اختصاص اعتبارات انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۹ هیات ورزشی استانی و ۳۵۰ هیات ورزشی شهرستانی داریم گفت: ۲۷۱ باشگاه خصوصی، ۳۶۸ خانه ورزش روستایی و حدود ۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha