۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84631934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ چاه جدید برای تامین آب شهرکرد وارد مدار شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 84631934
۶ چاه جدید برای تامین آب شهرکرد وارد مدار شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از وارد مدار شدن ۶ چاه جدید برای تامین آب شهرکرد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ روز آینده مشکل کمبود آب شهر شهرکرد برطرف شود.

مراد محمودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چاه‌های جدید اجاره‌ای از دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و چاه‌های کشاورزی که از نظر کیفی مشکلی ندارند تامین شده است.

وی ادامه داد: در روزهای آینده چاه‌های بیشتری اجاره و وارد مدار می‌شود تا مشکل کمبود آب شهرکرد برطرف شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاوه‌بر آن حفاری سه چاه جدید نیز آغاز شده که تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

محمودی با بیان اینکه یخ‌زدگی آبگیر چشمه کوهرنگ ۷۰ درصد این منبع آبی را از دسترس خارج کرده است، اظهار داشت: این موضوع در روزهای اخیر سبب کاهش شدید منابع تامین‌کننده آب شرب شهرکرد شده است و در مناطق شمالی شهر آب با فشار ضعیف و یا در برخی ساعات قطعی روبرو شده است که با تجهیز چاه‌های جدید پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ روز آینده این مشکل به طور کامل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر اجاره چاه‌های جدید روزانه به وسیله ۳۰ تانکر آب به طور سیار وارد مخازن تامین کننده آب شرب شهرکرد می‌شود تا بتوان نیاز آبی مردم مناطق منظریه و میرآباد را که با کاهش فشار آب روبرو شده‌اند را از این طریق تا حدی برطرف کرد.

به گزارش ایرنا، شهر شهرکرد ۸۲ هزار مشترک خانگی دارد و در مجموع شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد به ۱۲۰ هزار مشترک در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

علاوه‌بر یخ زدگی منبع آب چشمه کوهرنگ، آبان ماه امسال جریان این چشمه خشک و دبی آب چشمه کوهرنگ با کاهش شدید روبرو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha