۳۷۰ برنامه دهه فجر با محوریت کودکان و نوجوان در همدان برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای۳۷۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استان در دهه مبارک فجر با محوریت توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان نسل آینده‌ساز انقلاب خبر داد.

به گزارش ایرنا، «بهناز ضرابی زاده» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شعار محوری برنامه‌های دهه فجر امسال "جشن ملی ۱۴۰۰" است افزود: دهه مبارک فجر فرصتی برای پاسداشت اهداف متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی است که برگزاری باشکوه برنامه های محوری در این ایام از ماه های گذشته برنامه ریزی شده است.

وی، دهه فجر انقلاب اسلامی را سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی و مقطع رهایی ملت ایران خواند و گفت: انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن یکی از ضرورت‌های امروز است که باید با روش‌های خلاق و هنرمندانه به نسل چهارم انقلاب منتقل شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: این برنامه‌ها همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و با رژه خودروهای کتابخانه های سیار و هم‌خوانی سرود توسط اعضای نوجوان در سطح شهر و شهرک شهید آیت‌الله مدنی آغاز خواهد شد.

ضرابی زاده از برگزاری چهارمین دوره همایش کوچه خاطرات در روز چهاردهم بهمن‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در میدان باباطاهر خبر داد و گفت: این همایش در خصوص  تحقیق و پژوهش اعضای کانون در زمینه شهدای زن استان است که از تحقیقات صورت گرفته کتاب سازی می‌شود.

وی از اهدای ۶۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به کتابخانه روستای محروم پهنه‌بر در صالح‌آباد به نام شهید کلاهی(شهید نوجوان عضو کانون پرورش فکری) خبر داد و گفت: همچنین در روز پانزدهم بهمن‌ماه در محل برگزاری نماز جمعه غرفه فروش کتاب برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: نصب المان‌های انقلاب اسلامی در پیاده راه مقابل کانون و اجرای تئاتر خیابانی مقابل اداره کل از جمله برنامه‌های اجرایی کانون در روز شانزدهم بهمن‌ماه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای برنامه شاد "پیک انقلاب" توسط اعضا و مربیان کانون خبر داد و تصریح کرد: اجرای نمایش، انیمیشن، مسابقه، معرفی کتاب و قصه‌گویی از جمله برنامه‌های این پیک است.

ضرابی‌زاده گفت: برنامه شاخص "پیک امید" که در روستای طراقیه علیصدر برگزار می‌شود شامل جشن و شادی، مسابقه، قصه‌گویی، اجرای نمایش، کارگاه سفال و نقاشی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: نقد و بررسی داستان‌ها و اجرای برنامه سرود در مکان آرامگاه بوعلی توسط اعضای کانون در روز ۲۱ بهمن‌ماه از دیگر برنامه های این دهه است.

ضرابی زاده از اجرای ویژه‌برنامه امضای پیمان‌نامه در روز ۲۲ بهمن‌ماه توسط عموم مردم در میدان شریعتی خبر داد و گفت: در ۴۴ کتابخانه در سطح استان برنامه‌های جشن شادی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، سفال‌گری، نمایش فیلم، نقاشی به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انجام می‌شود.

به گفته وی با توجه به شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی به سبب گسترش بیماری کرونا، بخشی از برنامه‌های کانون در دهه فجر امسال در فضای مجازی و دیگر برنامه‌ها برحسب شرایط با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha