تعداد فوتی‌های کرونا با وجود شرایط نارنجی در تهران هنوز تغییر نکرده‌است

تهران- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: تعداد فوتی‌های کرونایی این استان با وجود شرایط نارنجی آن تغییر نکرده اگرچه تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش یافته است.

محسن نایبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بررسی شرایط کرونا و تصمیم گیری برای اعمال محدودیت‌های کرونایی باید استان‌های تهران و البرز را با یکدیگر در نظر گرفت زیرا این دو شهرستان از منظر اجتماعی و اقتصادی به هم متصل هستند.

وی ادامه داد: همچنین از آنجا که میان بسیاری از شهرستان های استان تهران، فاصله چندانی وجود ندارد و نمی توان حد فاصل خاصی برای آنها قائل شد، فقط وضعیت یک یا دو شهرستان نارنجی نیست و این شرایط برای کل استان قابل تعمیم است.

وی یادآورشد: تعداد فوتی های کرونایی در استان تهران نسبت به گذشته تغییر آنچنانی ندارد، اما اکنون موضوع نگران کننده آغاز موج شیوع سویه جدید این بیماری و افزایش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی است.

نایبی اظهار داشت: اکنون برای مقابله با وخامت اوضاع، بر تزریق دز سوم واکسن، گسترش واکسیناسیون همگانی، رعایت شیوه نامه ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: به اصناف و اتحادیه ها، به خصوص در آن دسته از واحدهای صنفی که ارتباط بیشتری با مردم دارند، لزوم تزریق دز سوم واکسن تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک با افزایش تعداد مبتلایان، کادر درمانی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی خسته شده و از سوی دیگر اوضاع کرونایی وخیم تر می شود.

در صورت لزوم درباره محدودیت های کرونایی تصمیم گیری می‌شود

معاون استاندار تهران درباره اینکه با توجه به شرایط نارنجی حاکم بر تهران آیا محدودیتی جدیدی برای فعالیت مردم وضع می شود، ادامه داد: در صورت لزوم، هر اقدامی که بتواند مانع از شیوع کرونا شود، در دستور کار و اجرا قرار می گیرد و از همین رو نیز شخص استاندار و دبیرخانه ستاد مقابله با کرونا، تمامی شرایط را به صورت مستمر رصد می کنند.

وی تاکید کرد: اکنون بیشترین تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است اما در صورت نیاز، محدودیت هایی که در گذشته سابقه داشته نیز اعمال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha