۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84632440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خط پدافندی انتقال آب در شهرکرد اجرا می شود

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۶
کد خبر: 84632440
۲ خط پدافندی انتقال آب در شهرکرد اجرا می شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات لازم در راستای احداث ۲ خط پدافندی جهت انتقال آب پایدار برای شهرکرد انجام و عملیات اجرایی آن به‌ زودی آغاز و پیش‌بینی می‌شود مشکل قطعی و افت فشار آب تا ۱۰ روز آینده برطرف شود.

به‌ گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، علی حیدری با اشاره به دستور ویژه استاندار برای حل مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرکرد، اظهار داشت: در پی بحران به‌وجود آمده برای تامین آب شرب مردم شهرکرد، استاندار برای حل مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرده است.
وی افزود: در نخستین گام ۱۹ تانکر آبرسان برای تامین آب مخازن از سطح چهارمحال و بختیاری و استان‌های معین فراخوان داده شد و ۶ حلقه چاه به شبکه توزیع آب شرب شهرکرد اضافه شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین برای تکمیل فرآیند پمپاژ آب به مخازن آب شرب شهرکرد حدود چهار کیلومتر لوله‌کشی برای انتقال آب انجام و مطالعات لازم برای احداث ۲ خط پدافندی برای انتقال آب پایدار برای شهرکرد انجام شد و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.
حیدری با درخواست از مردم شهرکرد برای صرفه‌جویی در مصرف آب شرب برای گذر از بحران فعلی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده مشکل کمبود و قطعی آب شرب در شهرکرد به‌طور اساسی حل شود هرچند این مشکل در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته تا حدودی برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به استقرار سامانه سرد در شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: برودت هوا و یخ‌زدگی موجب کاهش شدید دبی آب چشمه کوهرنگ شده است و این در حالیست که مهم‌ترین منبع تامین آب شرب شهرکرد این چشمه است.
احمدرضا محمدی افزود: از یک ماه قبل جلسات پایش تنش آبی چهارمحال و بختیاری به‌منظور تمهیدات لازم و تدابیر پیشگیرانه برگزار و اقدامات لازم مشتمل بر تهیه طرح تامین آب در مواقع بحران انجام شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرکرد، عنوان کرد: بلافاصله در پی کاهش شدید جریان چشمه آب کوهرنگ شناسایی چاه‌های تامین آب باکیفیت در دستور کار قرار گرفت و همچنین طی ۲۴ ساعت چهار کیلومتر خط انتقال آب اجرا و ۶ حلقه چاه نیز به منابع تامین آب شرب شهرکرد اضافه شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: از مردم درخواست می‌شود تا زمان حل کامل مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرکرد صرفه‌جویی کنند.
محمدی بیان کرد: در روزهای اخیر در محله منظریه شاهد قطعی آب بودیم، در تلاش بودیم با افت فشار آب مصرف را مدیریت کنیم تا با قطعی آب مواجه نشویم، اما افزایش مصرف منجر به قطعی شد، از همین رو تا زمانی که ارتفاع مخازن تامین آب شرب افزایش پیدا نکند، شاهد افت فشار آب و قطعی در ساختمان‌های مرتفع خواهیم بود اما تا ۱۰ روز آینده مشکل کمبود آب برطرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر کاهش دبی آب چشمه کوهرنگ به سبب یخ‌زدگی و برودت هوا کاهش یافت و از آنجاکه آب این چشمه تامین کننده آب شرب شهر شهرکرد است، افت فشار و قطعی آب در برخی محله‌های این شهر را در پی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha