۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84633094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین جشنواره مولودی‌خوانی نبوی در کردستان برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای مولودی‌خوانی نبوی(سماع) با همکاری این دانشگاه و بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، ۱۵ اسفند امسال در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، قباد میمنت‌آبادی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره مولودی خوانی نبوی و در نشست خبری با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره، اول اسفند ۱۴۰۰ است، اظهار داشت: این جشنواره ۱۵ اسفند (سوم شعبان) در سالروز بعثت پیامبر(ص) در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه در ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود که کردستان نیز از جمله آنها است، افزود: این جشنواره برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و کردستان با توجه به ظرفیت هایی که در زمینه موضوع‌های فرهنگی دارد، به عنوان یکی از میزبانان این جشنواره انتخاب شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان یادآور شد: به گروه اول برگزیده در این جشنواره، ۵۰ میلیون ریال، گروه دوم ۳۰ میلیون ریال و گروه سوم ۲۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد، ضمن اینکه این جشنواره منطقه‌ای بوده و استان‌های کُردنشین مثل کرمانشاه و آذربایجان غربی نیز می توانند آثار خود را ارسال کنند.

علاقمندان باید ضمن تکمیل فرم شرکت در جشنواره، تصویر کارت ملی اعضای گروه مولودی‌خوانی و ضبط اثر بر روی CD با کیفیت صدا و تصویر مطلوب حداقل پنج و حداکثر ۱۰ دقیقه، آن را به نشانی دبیرخانه یا بارگذاری بر روی بخش جشنواره سایت دانشگاه به نشانی https://sanadaj.iau.ir/fa ارسال کنند.

نخستین جشنواره مولودی‌خوانی نبوی در کردستان برگزار می‌شود

میمنت آبادی با اشاره به برگزاری شب شعر انتظار در ۲۱ اسفند امسال، ادامه داد: به برگزیده اول این رویداد نیز هفت میلیون ریال، دوم ۶ میلیون ریال و نفر سوم پنج میلیون ریال جایزه اهدا می شود.

برگزاری رویداد ملی گام دوم انقلاب در اردیبهشت ۱۴۰۱

وی همچنین به برگزاری رویداد ملی گام دوم انقلاب در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در تهران اشاره کرد و گفت: قرار است در قالب این رویداد، یک هزار ایده و استارتاپ و شرکت فناور در کشور شرکت خواهند کرد که سهم کردستان در آن ۶۹ گروه پژوهشی، ایده و شرکت فناور است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از افرادی که ایده و استارتاپ دارند، درخواست داریم در دانشگاه مستقر شوند و بعد از آموزش، برای شرکت در رویداد ملی گام دوم اعزام خواهند شد، ضمن اینکه این ۶۹ مورد سهم کردستان برای شرکت در رویداد مذکور، شامل ۲۵ گروه پژوهشی، ۲۲ ایده و استارتاپ و ۲۲ شرکت فناور است.

میمنت آبادی ضمن اشاره به تلاش این دانشگاه آزاد اسلامی برای خدمت به جامعه علمی استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ دانشکده در استان و ۶ دانشکده نیز در سنندج فعال است.

 وی ادامه داد: این دانشگاه ۳۴۳ عضو هیات علمی دارد که حدود ۵۰۰ نفر آنان به صورت حق التدریسی مشغول به خدمت هستند.

در حال حاضر ۱۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان مشغول به تحصیل هستند که حدود ۲ هزار و ۹۹۰ نفر آنان مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha