استاندار: هرمزگان با ۴۹۱ پروژه به استقبال دهه فجر می رود

بندرعباس - ایرنا-استاندار هرمزگان گفت: در دهه فجر سالجاری، ۴۹۱ پروژه با اعتبار افزون بر ۱۳۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی در عصر دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: از این تعداد ۴۶۳پروژه با هزینه ای افزون بر ۶۳ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۲۸ پروژه در سطح استان با اعتبار بیش از ۷۱ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال آغاز می شود.
دوستی، با بیان اینکه ۷۵ درصد اعتبار پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر از محل اعتبار دولتی و ۲۵درصد از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی است، بیان داشت: هشت ‌درصد اعتبارات پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن در دهه فجر آغاز می شود از محل اعتبارهای دولتی و  ۹۲درصد اعتبارات از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهارداشت: بندرعباس با ۱۱۰ پروژه، میناب ۶۷ پروژه و سیریک با ۳۷ پروژه حائز بیشترین تعداد پروژه و پارسیان ، بندرعباس و میناب حائز بالاترین اعتبار در پروژه های قابل افتتاح  هستند.
وی ادامه داد: در بین شهرستان ها بندرعباس با ۱۱۰ پروژه و  اعتبار  ۶۵ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال، حائز بیشترین تعداد پروژه و بالاترین اعتبار در پروژه های آماده آغاز عملیات اجرائی است.
دوستی با اشاره به آمار توزیعی پروژه های آماده بهره‌برداری به تفکیک دستگاه ‌های اجرایی، گفت: توزیع برق، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی به ترتیب با ۷۷ ، ۷۶ و ۴۵ بیشترین پروژه های قابل افتتاح و شرکت گاز ،  صنعت، معدن وتجارت و آب وفاضلاب استان به ترتیب با ۶، پنج و سه پروژه بیشترین آمار کلنگ زنی را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: توسعه گازرسانی به شهر بندرعباس (مرحله  و ۷) ، پست ۶۳ کیلوولت پیامبر اعظم ۱ (اژئیان)، اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان قدس، بهسازی و لایروبی اسکله رمچاه ، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در سطح شهرستان بندرعباس، احداث دبستان ۱۲ کلاسه سلخ و بهره برداری از فاز نخست شهرک تخصصی صنایع دریایی از پروژه های شاخص قابل افتتاح با اعتبار ریالی هستند.
دوستی اضافه کرد: افتتاح اسکله شماره ۷ و ۸ صنایع انرژی‌بر با اعتبار ۹۰ میلیون یورو معادل ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، افتتاح انبارهای مواد معدنی سالکو صنایع انرژی بر پارسیان با اعتبار ۱۲ میلیون یورو معادل ۳۶۰ میلیارد تومان و ساخت و به آب‌اندازی شناور طناب‌گیر همیار ۴ با اعتبار ۵۸۰ هزار یورو معاد ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از پروژه‌های شاخصی هستند که در دهه فجر سال جاری با اعتبار ارزی به بهره‌برداری می رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha