۱۲ بهمن در تاریخ ایران روزی به یادماندنی است

تهران- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۱۲ بهمن ماه در تاریخ ایران روزی به یادماندنی و با شکوه است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علیرضا کریمیان روز سه شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه ایمان در محله هرندی افزود: امروز روزی به یادماندنی در تاریخ ایران است؛ در سال ۵۷ در این روز استقبال باشکوهی از بنیان گذار انقلاب اسلامی انجام شد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه ۱۲ بهمن سال ۵۷ پا به خاک ایران می گذارند و در سخنرانی خود به وحدت میان اقشار مردم اشاره و تاکید می کنند که تا آخر این نکته نباید فراموش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: امروز همه مردم در مسیر تمدن نوین اسلامی هستیم و بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم باید با وحدت کلمه پیش برویم. ان شاءالله شاهد همدلی مردم باشیم تا پیروزی های بیشتری رقم بخورد.

«زنگ انقلاب» همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز توسط فرزند شهید مدافع سلامت در دبستان دخترانه ایمان در محله هرندی تهران نواخته شد. همزمان با این مراسم زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نیز به صدا درآمد.

این مراسم همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و در نخستین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد. مراسم زنگ انقلاب امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیشتر پایه‌های تحصیلی به صورت زنده از شبکه آموزشی «شاد» نیز پخش شد.

همه ساله مراسم زنگ انقلاب روز دوازدهم بهمن ماه به مناسبت آغاز دهه فجر در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود. معمولا ویژه برنامه‌های ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با به زمین نشستن هواپیمای ایشان در فرودگاه مهرآباد آغاز می‌شود. ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، هواپیمای حامل امام امت در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و فراق ۱۵ ساله مردم و امام پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha