بازگشت به هویت دینی و اسلامی برای رسیدن به عزت از ادبیات امام راحل بود

شهرری - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: بازگشت به هویت دینی و اسلامی برای رسیدن به عزت، از ادبیات الهام‌بخش امام راحل بوده که امروز مرزها را درنوردیده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز /سه شنبه/ ۱۲ بهمن در مراسم سالروز ورود امام(ره) به کشور و آغاز دهه مبارک فجر که در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد، افزود: آن زمان که ملت اسلام در زیر چکمه‌های استکبار استخوان خُرد کرده و عظمت و اقتدار ملت اسلامی و ملل جهان بازیچه صاحبان قدرت و ثروت بود، امام جهاد تبیین را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امروز جهان اسلام به نور اندیشه های امام راحل نورانی شده است، اظهار داشت: امام دغدغه ای جز معرفت عمل صالح نداشت و در این راه با قدرت قدم بر می داشت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز امنیت و نگاه جدی به مساله عدالت راه را برای رسیدن به وحدت ملی هموار می کند؛ امنیت، عدالت و وحدت باید در خدمت رشد اقتصادی کشور قرار داده شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه مردم در حوزه معیشت با مشکلات روبرو هستند و باید از همه ظرفیت ها برای حل آنها استفاده کرد، گفت: البته اصلاحات اقتصادی چیزی نیست که در چند ماه انجام شود، مهم اتخاذ سیاست درست است که باید نقشه راه کنترل تورم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ خردا ۱۳۴۹ آغاز یک حرکت تبیینی و جهاد بزرگ است، امام ریشه‌های افول قدرت اسلام را هدف قرار داد و امت اسلامی را با این ریشه‌ها آشنا کرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ۱۲ بهمن‌ماه یادآور آغاز شکل‌گیری نظام سیاسی با الویت اسلامی و دینی و مبتنی بر ارزش‌های والای قرآن و اندیشه سیاسی رسول مکرم اسلام و حضرت علی (ع) است.

وی ادامه داد: نظامی که در دوران غیبت امام عصر (عج) با الهام از مبانی عقلی و دینی با محوریت یک شخصیت تربیت یافته، در مدرسه قرآن و آراسته به مقام والای فقاهت، علم و دانش و بصیرت سیاسی و شناخت عمیق از امت اسلام و مصالح آنان شکل می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام خمینی (ره) عمر مبارک خود را در راه تحکیم ارتباط با ذات اقدس احدیت سپری کرد و در راه عبودیت و بندگی تقرب به خدای سبحان برای امت اسلام عزت آفرید.

ابوترابی فرد گفت: موضوع مدیریت و هدایت و رهبری جامعه امر خطیری است که باید در دست انسان مقتدر و عالم به مبانی دینی و مصالح جامعه قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیشوایی و مدیریت رهبری اسلامی باید در دست تواناترین قرار گیرد، اگر جامعه قدرتمند را طلب می‌کنیم و در اندیشه ساخت جامعه‌ای هستیم که بر اصول علمی و معرفتی استوار باشد، نخستین شرط آن است که شایسته‌ترین و قوی‌ترین در راس هرم قدرت قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: دغدغه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم توجه و برنامه ریزی برای حفظ هویت امت اسلام و گسترش و نشرآن در آینده جهان است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: پیشران این حرکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است، باید نخبگان علمی و اقتصادی و صاحبان اندیشه و مدیران ارشد کشور از همه ظرفیت ها برای افزایش اقتدار نظام بهره بگیرند.

ابوترابی‌فرد گفت: امروز وحدت قوا اقتضا می کند با اجماع مسائل اقتصادی رصد شده و با نقشه راه علمی ابلاغی از رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی بیان کرد: امنیت دستاورد راهبرد مبتنی بر دانش و علم است و اقتصاد نیز با راهبرد صحیحی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان تولید به گوشه هایی از آن اشاره کردند، در جایگاه خود قرار می گیرد.

وی با تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله صافی گلپایگانی یادآور شد: دغدغه انقلابی و تقویت نظام و اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستور کار آیت‌الله صافی گلپایگانی بود و برای عزت و اقتدار نظام و رهبری عمر خود را در این چند دهه سپری کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشـت یوم‌الله ۱۲ بهمن همزمان با چهل و سومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به وطن، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد و حضور مردم و مقامات کشوری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha