۴۲۳ نفر دهه فجر در بخش کشاورزی مازندران شاغل می‌شوند

ساری - ایرنا - طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران همزمان با دهه فجر ۵۹ طرح‌های تولیدی ، غذایی و صنایع وابسته بخش کشاورزی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۴۲۳ نفر به صورت رسمی به مجموع شاغلان بخش کشاورزی استان اضافه خواهد شد .

به گزارش روز روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران ، برای اجرای این پروژه ها که شامل ۲۴طرح آب و خاک ، ۶طرح دام و طیور، ۱۶ طرح تولیدات گیاهی و ۱۳ واحد صنایع تبدیلی است ، ۲۵۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

جهاد کشاورزی مازندران پروژه های آب و خاک  را که با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان اجرایی و تکمیل شده است ، شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، مرمت و بهسازی آببندان، ایستگاه پمپاژ، تکمیل و مدرن سازی سردهنه های اراضی ، کانال بتنی و لاینینگ ، پل بین مزارع و آبگذر، شن ریزی جاده بین مزارع ، زهکشی و آبیاری تحت فشار معرفی کرد.

این سازمان طرح های تولیدات گیاهی را هم شامل گلخانه های گل و گیاهان زینتی، سبزی و صیفی و لیمو ترش با ۹۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار معرفی و اعلام کرد که واحدهای صنایع تبدیلی نیز شامل مراکز بسته بندی میوه تازه و حبوبات، غلات و برنج با ۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه ، سردخانه و سورتینگ و انبار نگهداری مرکبات با هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، واحدهای تولید اسانس و عصاره گیاهی و عرقیات با هزینه ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ، فرآوری گوشت با پنج ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و شالیکوبی مدرن با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار آماده افتتاح شده است.

جهاد کشاورزی مازندران طرح های آماده  افتتاح بخش دام و طیور نیز هم شامل مرغداری گوشتی و مادر، پرواربندی گوساله و پرورش بوقلمون با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معرفی کرد.

بنابر این گزارش ، از مجموع سرمایه گذاری برای طرح های کشاورزی آماده افتتاح دهه فجر مازندران حدود ۴۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات ، ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی ، پنج میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۸۹ میلیارد تومان آورده شخصی کشاورزان تامین شده است.

مازندران ۴۶۰هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد وسالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha