۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84635172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشی ازمحدودیتهای کرونا به کردستان بر می گردد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبر: 84635172
بخشی ازمحدودیتهای کرونا به کردستان بر می گردد

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با تداوم وضعیت موجود در زمینه شیوع سویه جدید کرونا، برخی محدودیت‌ها در زمینه فعالیت های آموزشی و فرهنگی اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: در صدد هستیم تا بخشی از آموزش در مدارس و مراکز آموزش عالی بصورت غیرحضوری شود.

وی رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در مراسمهای فرهنگی و اجتماعی الزامی دانست و افزود: با وجود افزایش واکسیناسیون علیه کرونا در استان، همچنان در زمره ۱۰ استان آخر کشور در زمینه پوشش واکسیناسیون هستیم که شهروندان باید نسبت به تزریق واکسن هرچه سریعتر اقدام کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان لزوم لکه‌گیری در مناطق روستایی در زمینه پوشش واکسیناسیون را یادآور شد و افزود: ۹۶درصد کارمندان استان علیه کرونا واکسیناسیون شده اند.

رضایی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت اصناف و دیگر مشاغل چهارگانه باید تشدید شود، افزود: مصوبات ستاد کرونا مطابق با رنگ بندی شهرستانها اعمال می شود و در این زمینه نیازمند همراهی رسانه ها و به ویژه صداوسیما برای اطلاع رسانی در زمینه افزایش واکسیناسیون هستیم.

بخشی ازمحدودیتهای کرونا به کردستان بر می گردد

افزایش تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی

معاون امور بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: وضعیت کرونا در چهار شهر سقز، بانه، سنندج و کامیاران نارنجی، در سروآباد آبی و در دیگر مناطق استان هم زرد است و تغییرات رنگ بندی که قبلا ماهانه اعمال می شد اکنون با توجه به سرعت شیوع بیماری روزانه شده است.

دکتر بهروز اخوان افزود: تعداد نمونه های مثبت کرونا در دی ماه ۳ تا ۶ درصد مثبت بود که در حال حاضر به بالای ۳۰درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری های کرونا در استان افزود: این تعداد در چند روز اخیر به ۲ برابر رسیده است.

معاون امور بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی کردستان به واکسیناسیون ۸۲درصد مردم استان علیه کرونا در دُز اول، ۷۰درصد در دُز دوم و ۲۱ درصد در دُز سوم اشاره کرد و افزود: افرادی که حداقل ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و به اُمیکرون مبتلا شدند، در بررسی علائم مشخص شد که مشکلی در زمینه انتقال آن به خانواده و یا همکارانشان نداشته اند و علائم بالینی آنها هم وخیم نبود.

دکتر اخوان به ارتقای جایگاه استان در زمینه واکسیناسیون با اجرای طرح بسیج واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون خانه به خانه در مناطق شهری و روستایی شروع شده است.

وی گفت: اُمیکرون آتش زیر خاکستری است که در روزهای آتی نقشه رنگ بندی را کاملا تغییر می دهد و در صورت بی توجهی موج ششم کرونا سخت خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha