بُرد بی‌دردسر شاگردان بنتو مقابل سوریه؛ دهمین صعود متوالی کره جنوبی به جام جهانی

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال کره جنوبی با شکست سوریه برای دهمین بار متوالی به جام جهانی صعود کرد و پس از ایران و قطرِ میزبان، به سومین تیم قاره کهن بدل شد که به این رویداد بزرگ سال ۲۰۲۲ راه پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، تیم‌های سوریه و کره جنوبی از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه رشیدِ شهر دوبی، در هفته هشتم دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان پائولو بنتو به برتری ۲ بر صفر دست پیدا کردند.

کره از همان ابتدا نبض بازی را در اختیار داشت ولی موفق نشد در نیمه اول دروازه سوریه را باز کند. در ۴۵ دقیقه دوم اما تیم سفیدپوش میدان به هدف خود رسید. ابتدا کیم جین سو، مدافع پیش‌تاخته کره موفق شد با ضربه سر دروازه سوریه را در دقیقه ۵۳ باز کند. در ادامه کوون چانگ هون با یک شوت از راه دور که با چاشنی اشتباه ابراهیم عالمه، گلر تیم سوریه همراه شد فاصله را دوبرابر کرد تا خیال بنتو از پیروزی تیمش راحت شود.

کره جنوبی با این برد ۲۰ امتیازی شد و به طور موقت و تا پیش از پایان دیدار ایران برابر امارات که هم اکنون در حال برگزاری است، به صدر جدول گروه A صعود و راهیابی‌اش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کرد تا پس از شاگردان دراگان اسکوچیچ، جنگجویان تائه‌گوک نیز از قاره آسیا بلیت حضور در قطر را رزرو کنند. سوریه هم با ۲ امتیاز در قعر جدول باقی ماند و اندک شانس خود برای قرار گرفتن در رده سوم را از دست داد.

کره جنوبی برای دهمین بار متوالی در جام جهانی حاضر خواهد بود. آنها همچنین برای یازدهمین بار در این رویداد مهم شرکت می کنند که در قاره آسیا یک رکورد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha