۱۱ ایده در جشنواره استارتاپ فرش دستباف کردستان به مرحله نهایی راه یافت

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان از آغاز استارتاپ فرش استان خبرداد و گفت: در روز نخست این رویداد ۱۱ ایده از ۱۴ ایده مطرح شده به مرحله داوری راه پیدا کرد.

احمد خسروی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نخستین استارتاپ فرش کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴ شرکت کننده در این استارتاپ در قالب پنج تیم سازماندهی شدند و ۱۴ ایده را ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ایده‌های مذکور ۱۱ ایده به مرحله داوری راه یافت، اضافه کرد: بعد از تیم سازی ایده‌های منتخب و براساس برنامه زمانی افراد شرکت کننده توسط منتور(فردی است که افراد کم تجربه را با ایجاد فضای اعتماد راهنمایی و هدایت کرده و با رفتاری مثبت وسازنده برای نشان داده راه صحیح به آنها تلاش می کند) وارد کارگاه‌های آموزشی شدند. ‌

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان افزود: این کارگاه‌های آموزشی شامل آشنایی با بوم مدل کسب و کار، کمیته محصول قابل ارائه، بازاریابی دیجیتال، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی و شناسایی بازار است.

خسروی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این استارتاپ به منظور پیشبرد و اجرایی کردن ایده خود در این کارگاه‌ها حضور پیدا کردند، گفت: روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ارائه اصلی ایده‌ها با حضور داوران این رویداد انجام و سپس نتایج بررسی توسط هیات داوران اعلام و سه تیم برتر انتخاب و معرفی می شود.

وی یادآور شد: هیات داوران این استارتاپ متشکل از هفت نفر از اساتید دانشگاه، متخصصین حوزه فرش و مشاورین حوزه کارآفرینی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با بیان اینکه با برگزاری استارتاپ می توان از خلاقیت و نوآوری جوانان و صاحب نظران در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی بهره برد، گفت: در این رویداد ایده ای نو آغازگر کسب و کاری نوین خواهد شد.

خسروی با اعلام اینکه یکی از رسالت های این شرکت حمایت از کسب و کارهای نوین است، گفت: تاکنون با همکاری دانشگاه های کردستان، آزاد اسلامی،  علمی کاربردی و پارک علم و فناوری استان پنج استارتاپ با موضوعات آب، طیور، گیاهان دارویی و سنگ و گردشگری برگزار کردیم.  

وی یادآور شد: استارتاپ فرش دستباف هم امروز با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در راستای پروژه خوشه فرش استان که از اواخر سال گذشته اجرای آن آغاز شده است؛ برگزارشده است.  

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه این رویداد با رعایت کامل همه دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شده است، افزود: یکی از شرایط شرکت در این رویداد ارائه کارت واکسن کرونا(دز دوم) بوده و استفاده از ماسک هم برای همه شرکت کنندگان الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha