۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 84636773
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها در خط مقدم حراست از مرزهای دینی و فرهنگی کشور قرار دارند

تبریز- ایرنا- فرمانده سپاه عاشورا گفت: اصحاب رسانه و رسانه ها در خط مقدم حفظ و حراست از مرزهای دینی عقیدتی و فرهنگی کشور قرار دارند و در واقع فرمانده و رزمنده این میدان هستند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در تبریز، اظهار کرد: رسانه های دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند با شبهه افکنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ابهام آفرینی کنند که تاکنون این حربه بی اثر شده و فعالان و اصحاب رسانه رودرروی این جنگ نرم قرار دارند.
وی افزود: دشمنان انقلاب با جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کنند با ایجاد استحاله فرهنگی به باورها و اعتقادات مردم حمله کنند و به این طریق به دنبال یارگیری هستند اما نه فقط موفق نشدند بلکه مردم همچنان پایبند انقلاب و علقه های انقلابی خود هستند.
سردار عباسقلیزاده همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت حفظ و حراست از فرهنگ کشور گفت: رهبری از سال ۱۳۷۲ تاکنون با ذکر مفاهیم و رهنمودها در خصوص فرهنگ در قالب هجمه فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی هشدارهای لازم را در خصوص مقابله با فرهنگ مهاجم استکباری دادند که در این خصوص فعالین رسانه به عنوان افسران جنگ نرم باید در مقابل دشمنان مقابله مناسب را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب به جبهه جنگ نرم امید بسته تا با پیروزی و غلبه به اعتقادات مردم بتوانند به صفوف انقلاب نفوذ کنند که البته با هوشیاری مردم و رسانه ها موفق نشدند.

وی اظهار کرد: جهاد بر اساس فرمایش خداوند متعال دارای مراحل جهاد اصغر، جهاد اکبر، جهاد با نفس و جهاد کبیر است که از پیروزی انقلاب تاکنون در بیشتر این جبهه ها سربلند بیرون آمده ایم و بیشتر این مراحل را گذرانده ایم و تا پیروزی کامل با وعده الهی راهی نمانده است.

وی اضافه کرد: امروز اگر تمام کشورهای دنیا را بررسی کنید هیچ کشوری مانند ایران مورد هجمه و تهدید نیست، ناامید کردن، تحریف واقعیت و حقایق انقلاب، شبهه و اختلاف افکنی، بزک کردن دوران منحوس پهلوی از جمله اقدامات آنها است.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نیز کل دنیای شرق و غرب مانند ناتو، سنتو، کشورهای غرب و شرق و حاشیه نشین خلیج فارس در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کرده بودند که اکنون این هجمه‌ها از آن دوران نیز شدیدتر است. 

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس که تمام دنیا مقابل ایران بود دوران جهاد اصغر بوده و اکنون با هجمه های که با جنگ نرم دشمن آغاز کرده در دوران جهاد اکبر که مقوم شیطان است به سر می بریم و آمریکا به عنوان شیطان بزرگ همچنان سردمدار است و باورها اعتقادات و ارزش های ما را مورد هجمه قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه عبرت پذیری از تاریخ اسلام و بشریت به خصوص عاشورا، تاریخ اسلام و تاریخ انبیا موجب شده است تا فتنه های دشمن دفع شود، تاکید کرد: دشمنان انقلاب مقابل ما صف آرایی کردند و با ایجاد شبهه افکنی، اختلاف افکنی و تفرقه افکنی به دنبال شکستن صفوف انقلاب هستند.

رسانه ها در خط مقدم حراست از مرزهای دینی و فرهنگی کشور قرار دارند

جهاد تبیین جزو وظایف اصلی رسانه ها است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: جهاد تبیین جزو وظایف اصلی رسانه ها است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد.
تراب محمدی اضافه کرد: تلاش های رسانه‌ای دشمنان با هدف براندازی انقلاب اسلامی بوده اما به جایی نرسیدند طوری که خودشان شکست خوردند، همچنان که نظام جمهوری اسلامی با اقتدار آرمان ها و اهداف خود را دنبال می کند، البته تمام این ها نیاز به تبیین رسانه ها دارد همانطور که تاکنون نیز رسانه ها توانستند به خوبی از ارزش های انقلاب اسلامی حراست کنند.
وی ادامه داد: دنباله‌ روی از رهبری از جمله تلاش های نهادهای گفتمان ساز مثل بسیج است که رسانه ها نیز از این تلاش ها حمایت کامل دارند چون در دهکده جهانی، رسانه ها تعیین کننده هستند و رسانه‌های کشور ما نیز همواره در این خصوص تعیین کنندگی لازم را داشتند.
وی خاطرنشان کرد: برای محتوا سازی رسانه ها مهمترین و شاخص‌ترین موضوع توجه به فرمایشات رهبری و گام دوم انقلاب است تا محتوا سازی بر این اساس انجام شود.
وی ادامه داد: گذر از گردنه های پرخطر همچنان وجود دارد که قدرتمندانه از آن عبور می‌کنیم و در این راه رهبری حکیم انقلاب اسلامی تضمین پیروزی بوده و رسانه‌ها باید محتوای خود را بر این اساس تهیه و تبیین کنند که همواره رهبری انقلاب را به پیش برده است.
محمدی ادامه داد: از جنگ سخت گذر کردیم اما دشمنان این بار با جنگ نرم و در واقع با جنگ شناختی و ادراکی وارد شدند و تلاش می کنند اذهان و افکار جوانان را نشانه بروند، در واقع می خواهند هنجارها را ناهنجار و ناهنجارها را هنجار نشان دهند.
وی گفت: بر این اساس تمام رسانه‌ها اکنون باید در جهت بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند طوری که جوانان را بیشتر آماده کنند تا از تلاش دشمنان که سعی می کنند مسائل و حوادث انقلاب اسلامی را تحریف کنند با تبیین خود جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: مردم همواره شجاعانه و آگاهانه پشت سر مقام معظم رهبری هستند تا حرکت‌های مذبوحانه دشمنان را خنثی کنند.
معاون استاندار گفت: دشمن تلاش می‌کند نظام را ناکارآمد نشان دهد ولی رسانه‌ها همواره این تلاش دشمنان را ناکام گذاشتند.
 

جشنواره ابوذر با هدف ایجاد رقابت رسانه ای، افزایش تولید محتوا و شناسایی استعدادهای خبری برگزار می شود

جانشین سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی و دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز در این آیین گفت: همه شرکت کنندگان در جشنواره ابوذر برگزیده هستند، زیرا همه آنها در جبهه انقلاب هستند و نیت و هدفشان تولید محتوا برای جبهه انقلاب و توسعه استان بوده است.

بیرامزاده اظهار کرد: جشنواره ابوذر با هدف ایجاد رقابت رسانه ای، افزایش تولید محتوا و شناسایی استعدادهای خبری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران جزو مظلوم ترین قشر جامعه هستند که به رغم مشکلات فراوان در حوزه کاری خودشان همواره صدای مردم بوده اند، رفع مشکلات این قشر زحمتکش و پرتلاش همت مسوولان را می طلبد، بسیج رسانه نیز در این راستا ضمن مطالبه گری از مسوولان خود را در کنار خبرنگاران می داند.

بیرامزاده گفت: طبق اذعان هئیت داوران آثار ارسالی به پنجمین جشنواره ابوذر از کیفیت خوبی هم در محتوا و هم در ساختار برخوردار بوده است.

وی افزود: بی شک زحماتی که خبرنگاران استان در ایام کرونا متحمل شدند، یادآور دوران دفاع مقدس بود و در اوج کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در خط مقدم نبرد با کووید ۱۹ جنگیدند. 

رسانه ها در خط مقدم حراست از مرزهای دینی و فرهنگی کشور قرار دارند

وی همچنین گفت: در پنجمین دوره جشنواره ابوذر بیش از ۴۵۰ هستند از ۱۱۰ فعال رسانه‌ای به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که پس از دو مرحله داوری ۱۳ اثر برگزیده در بخش های مختلف انتخاب و ۱۷ اثر نیز شایسته تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا، این جشنواره در ۱۰ محور و ۸ قالب یادداشت، گفتگو، تیتر، چندرسانه ای، موشن گرافی، ویدئوگرافی و پادکست برگزار شد.

در این جشنواره  در بخش عکس خبری عکاس ایرنا با گزارش " افزایش تصاعدی فوتی های ناشی از کرونا در تبریز " به عنوان رتبه برتر انتخاب شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha