رییس سازمان‌ بسیج رسانه: پرسشگری مردم و پاسخگویی مسئولان تقویت شود
رییس بسیج رسانه کشور

شیراز-ایرنا- رییس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه ها می توانند وفاق و همبستگی جامعه را ارتقا دهند گفت: باید پرسشگری مردم را تقویت و پاسخگویی مسئولان را محور قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس محمدیان روز شنبه  درمراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر فارس افزود: در فرایند تشکیل جبهه رسانه عقب هستیم و استقلال رسانه های ما دچار تزلزل شده است.

وی با اظهار اینکه رسانه ای می تواند جریان ساز، میدان دار و مطالبه گر باشد که استقلال خود را حفظ کند، بیان داشت: رسانه هایی که استقلال ندارند و وابستگی سیاسی دارند باید در آرایش حرکت رو به جلو خودشان بازنگری داشته باشند و در این زمان نیز به قدرت رسانه ای نیاز داریم ضمن اینکه وابستگی رسانه موجب انزوای جامعه می شود.            

وی گفت: فلسفه وجودی نشست امروز به پاس زحمات یک ساله رسانه های فارس است که آثارمختلفی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر رسانه ها دریافت شد که پس از مرحله استانی امیدوارم در مرحله کشوری نیز شاهد درخشش رسانه های فارس باشیم.

محمدیان در بخش دیگری از سخنانش افزود: رسانه ها امروز در شرایطی قرار گرفته اند که خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب است و بارها رهبر معظم انقلاب در اهمیت رسانه و تشکیل جبهه رسانه سخن گفتند و اتفاقی  که امروز دارد رقم می خورد به برکت رهنمود های رهبر معظم انقلاب است که مسئولیت شرعی و دینی ما زیاد ترمی کند.

وی تاکید کرد: درجنگ تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته به قدرت رسانه ها بیشتر نیاز داریم، هم اینک دشمن به دنبال این است که تعارضات هویتی را تبدیل به جنگ درون تمدنی کند.

رییس بسیج رسانه کشور ادامه داد: رسانه ها باید به  مسایل و امور فرهنگی و اجتماعی از طریق برنامه ریزی و تشکیل جبهه رسانه ها اقدام کنند، رسانه ای که ماهیت آن فرهنگی است از فرهنگ ناب غفلت کرده و بر طبل جریان های سیاسی می کوبند و از مسایل اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فاصله گرفته ایم.

محمدیان با بیان اینکه رسانه ها به جای اینکه رویکرد امنیتی به خودشان بگیرند، افزود: باید این باور را تقویت کنیم که رسانه در خدمت هیچ کس و هیچ جریانی  نیست و راه تامین و سالم و سازنده، امنیت آزادی است.

وی گفت:  رسانه ها می توانند تضمین کنند که امنیت پایدار محقق خواهد شد و بر اساس آرایش که برای خودتان تعریف می کنید، باید مانند یک دماسنج اجتماعی عمل کرده  و نباید اجازه دهند این دماسنج تحت فشار،عددی را غیر واقعی نشان دهد، بنابراین نیاز است به مسئولان هشدار داده  شود و در جای دیگر آژیر خطر به صدا درآید که این استقلال رسانه هاو اثر بخشی انهاست.

او بیان داشت: آرزو داریم در جنگ روایت ها که منویات رهبر معظم انقلاب است پیروز میدان باشیم ، روایتی که براساس صداقت، صراحت، صلابت و آرمان های انقلاب و ارزش ها باشد، ضمن اینکه  در جنگ روایت ها عقب هستیم و رسانه ها باید در این جنگ تاثیر گذار باشند.

وی به کمبود محتوا به عنوان خللی که وجود دارد اشاره کرد و گفت: در محتوا باید به یک افق برسیم و تمام جامعه مخاطب به جای اینکه در فضای رسانه ای غربی اسیر شوند، به علت نبود سواد رسانه ای درفضای مجازی موجب جریان های حبابی می شوند و این کلید واژه فقر محتوایی باید رسانه ها که سکاندار هستند را جدی بگیرید.

محمدیان بیان داشت: رسانه های برخط، روزنامه ها، کانال های خبری و مجازی که بسترهستند اگر محتوای فنی نداشته باشیم نمی توانیم آن چیزی که ضرورت جامعه است به آن بپرداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha