۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84637023
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهرکرد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کد خبر: 84637023
شهرکرد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس رنگ‌بندی جدید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرکرد از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار گرفته است.

سید علی درخشان روز پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین شهرستان‌های بروجن، سامان، لردگان، خانمیرزا، کیار و فارسان نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا قرار گرفتند.

وی تصریح کرد:شهرستان‌های اردل، کوهرنگ و بن نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری شیوع سویه اُمیکرون را عامل تغییر رنگ در استان دانست و گفت: شیب شیوع اُمیکرون به صورت آسانسوری در حال افزایش است.

درخشان، تزریق دُز سوم را عامل ایمنی نسبی در برابر سویه اُمیکرون دانست و افزود: توصیه می‌شود سالمندان، افراد دارای بیماران زمینه‌ای و افراد بالای ۱۸ سال برای دریافت دُز سوم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه علائم سرماخوردگی مشکوک به سویه اُمیکرون تلقی می‌شود از همین رو افراد پروتکل‌های قرنطینگی را باید رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۳ بهمن، ۸۹ هزار و ۴۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۷۶۶ بیمار جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha