کتاب «راهکارهای سازگاری در خانواده» در همدان رونمایی شد

همدان- ایرنا- همزمان با ایام مبارک دهه فجر، از کتاب «راهکارهای سازگاری در خانواده با تاکید بر حکمت سی‌ام نهج‌البلاغه و نظریه‌های جامعه‌شناسان» اثری از اعظم خطیبی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز پنج‌شنبه در این آیین رونمایی گفت: نوع نگاه اقتصادی به کتاب و کتابخوانی باید تغییر کرده و به سمت فرهنگی هدایت شود.

"مجید فروتن" با تأکید بر تغییر رویکرد فرهنگی به کتاب، اظهار داشت: با رویکرد جدید و اصولی می‌توان جامعه را به سمت کتاب‌خوانی تشویق کرد. 

وی با بیان اینکه میانگین ۴۵ دقیقه مطالعه در هفته میزان مطلوبی نیست، افزود:  اگر کتاب مبنای کار و راهنمای ما نباشد نمی‌توان به رشد و توسعه دست یافت.

فروتن به حمایت از ناشران و مولفان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتب از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند به ترویج تالیف و مطالعه کتاب کمک کند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه راهکارهای تعالیم دینی با مشکلات امروز خانواده در این کتاب پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: در حوزه جامعه‌شناسی، نظریات متعددی در کتاب موردنظر منتشر شده که می‌تواند یاری‌رسان جامعه باشد.

مولف این اثر نیز با بیان اینکه برای نگارش این کتاب به مدت یک‌سال نهج‌البلاغه را به طور دقیق مورد بررسی و مطالعه قرار داده است، گفت: نهج‌البلاغه نکات ارزنده قابل توجهی دارد که می‌تواند در تمام ابعاد زندگی راهنمای انسان‌ها باشد.

اعظم خطیبی گفت: این کتاب در هفت فصل نگارش شده و مفهوم سازگاری در خانواده و ارتباطات را مورد بررسی قرار می دهد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha