۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۱۲
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84637331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در سقز افزایش یافت

سنندج- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: باتوجه به اینکه وضعیت شهرستان به لخاظ کرونا قرمز شده است، مرگ و میر و بستری این بیماری در شهرستان سقز نیز افزایش یافته است.

 دکتر پروین خسروپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سویه اُمیکرون بسیار سرایت پذیر است و باید مردم هر سه دُز واکسن کرونا را دریافت کنند چون تا هر سه مرحله را تزریق نکنند مقاومت در برابر این بیماری بی اثر است.

وی با بیان اینکه این بیماری حتی برای افرادی که ۲ دُز واکسن تزریق کرده اند و از این ۲ دُز سه ماه گذشته باشد بسیار خطرناک است از تمام شهروندان خواست تا دُز سوم را بعد از سه ماه از تزریق دوز دوم تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم گزارش شده است، اضافه کرد: سویه جدید متاسفانه بیماران ۶ ماهه تا دانش آموزان را در شهرستان سقز، درگیر کرده است.

دکتر خسروپور با بیان اینکه واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در شهرستان سقز روند خوبی داشته است، یادآور شد: چون واکسیناسون زیر ۱۲ سال شتاب سریعی ندارد و انجام نشده است این گروه در معرض خطر بیشتری در این پیک هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز افزایش تست های مثبت در سه روز اخیر را زنگ خطر جدی برای روند صعودی این بیماری در شهرستان دانست و گفت: دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان، روند سریع ابتلا، افزایش تست های مثبت و بیماران بدحال است.

او یادآور شد: بر اساس آخرین آمار تاکنون جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ۸۶.۷۳ درصد نوبت اول ۷۵.۱۹ درصد نوبت دوم و ۲۳.۱۵ درصد نوبت سوم واکسن را تزریق کرده اند.

وی در ارتباط با واکسیناسیون مادران باردار هم با اشاره به پراکندگی جمعیت آنان و اضافه شدن به این مجموعه یادآور شد: خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر کرونا نداشته ایم و ۷۸ درصد مادران باردار نوبت اول را دریافت کرده اند.

دکتر خسروپور تاکید کرد: بر اساس مطالعات جهانی، میزان مرگ و میر برای کسانی که سه دوز واکسن را دریافت کرده اند ۴۸ برابر کمتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و همچنین افرادی که ۲ دز را دریافت کرده اند مرگ و میر ۹ برابر کمتر از افرادی است که واکسن کرونا دریافت نکرده اند.

کرونا سالن‌های ورزشی سقز را تعطیل کرد

رییس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: همه اماکن دولتی و باشگاه‌های خصوصی سقز باتوجه به وضعیت قرمز کرونا و تصمیم ستاد کرونا شهرستان تعطیل شد.

فرزاد خاکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بخش نامه جدید اعلام شده از سوی ستاد کرونا شهرستان مبنی بر قرمز بودن شهرستان و جلوگیری از شیوع سویه کرونا اومیکرون همه اماکن ورزشی دولتی و باشگاه‌های خصوصی از فردا ۱۵ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن تعطیل است.

وی یادآور شد: پس از دریافت هرگونه اطلاعیه جدید در خصوص فعالیت اماکن ورزشی سقز، موارد به صورت رسمی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان اطلاع رسانی می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان سقز تاکید کرد: مسابقات ورزشی برنامه ریزی شده برای ایام مبارک دهه فجر بدون حضور تماشاچی به روال قبل برگزار می شود.

خاکی با اشاره به اینکه فعالیت استخرهای شهرستان سقز هم در وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است، افزود: تعطیلی سالن ها و استخرها بر اساس تصمیم ستاد کرونای شهرستان است و برای سلامتی ورزشکاران این امر موثر است.

از امروز ۱۴ بهمن ماه وضعیت شهرستان سقز از لحاظ کرونا، قرمز اعلام شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha