تامین امنیت غذایی کشور مستلزم اراده جدی و تفکر انقلابی است

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی امنیت غذایی پایدار را لازمه اداره کشور دانست و گفت: امنیت غذایی و توسعه پایدار صنعت کشاورزی نیازمند اراده جدی و تفکر انقلابی مدیران اجرایی است.

محمدجواد عسکری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از  شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و صنایع و تجهیزات وابسته و بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته در شیراز با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی باید بر اساس نقشه راه مشخص و تعریف شده حرکت کرد،افزود: در استان پهناور فارس به دلیل ظرفیت‌های اقلیمی و مشکلاتی که در زمینه منابع آبی وجود دارد حتما باید در مدیریت بخش کشاورزی با برنامه ریزی درست اقدام و بر اساس نقشه راه حرکت کرد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه نسبت به نقش‌آفرینی دولت سیزدهم در بهبود بهره‌وری و رفع موانع در کشاورزی، گفت: کشت گلخانه‌ای، اصلاحات اراضی، مجوزها، حمایت حقوقی و قضایی و ... از جمله موارد قابل اهمیت بخش کشاورزی است که اگر مشکلاتی در این عرصه وجود داشته باشد، دولت و دستگاه‌های اجرایی تابعه آن نیز مکلف به تسهیل و ظرفیت‌سازی هستند.

عسکری با اشاره به اینکه امنیت غذایی برای کشور بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: دنیا به دنبال امنیت غذایی و توسعه پایدار در صنعت کشاورزی است و نباید در این بخش ما با مشکل مواجه باشیم که قطعا برای دستیابی به این مهم نیازمند اراده جدی و تفکر انقلابی مدیران اجرایی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را یکی از ابزارهای لازم در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه صنعت کشاورزی دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای جدید، خدمات فنی و مهندسی نوین و عرضه محصولات باشد که نمایشگاه‌های مختلف کشاورزی با حضور فعالان کشت گلخانه‌ای، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی به همین منظور برپا می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات کشاورزی در مرکز استان فارس و شهر شیراز بسیار موثر و قابل اهمیت است، خاطرنشان کرد: ایده‌ها و طرح‌های متعددی با هدف راه‌اندازی نمایشگاه محصولات کشاورزی پیشنهاد شده است که هم از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس و هم از جایگاه نمایندگی از این رویکرد توسعه‌گرا و اقتصادی نیز حمایت ویژه و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و صنایع و تجهیزات وابسته و بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته از دوازدهم تا پانزدهم بهمن ماه، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان فارس از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha