۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۲۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84637894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمعیت الوفاق بحرین: توافق امنیتی آل خلیفه با اسرائیل فاقد مشروعیت است

تهران – ایرنا- جمعیت الوفاق بحرین روز پنجشنبه اعلام کرد که هرگونه توافق امنیتی یا نظامی که میان رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی منعقد شود، از نظر حقوقی و قانونی فاقد مشروعیت است.

به گزارش ایرنا از تارنمای مرآة البحرین، جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: رژیم حاکم در بحرین در بحران است و هیچ اختیاری به نمایندگی از ملت برای انجام چنین کارهایی ندارد.

جمعیت الوفاق افزوده است: رسانه‌های وابسته به رژیم اشغالگر اسرائیلی خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل به صورت از پیش اعلام نشده، وارد بحرین شد و ما نیز از طریق رسانه‌های رژیم آل خلیفه، تحرکات وزیر رژیم اشغالگر را دنبال کردیم.

این جمعیت تصریح کرد، تأکید می کنیم مخالف هستیم که این وزیر جنگ خاک بحرین را نجس کند. سفر وی را نیز در راستای تحریک احساسات همه مردم بحرین و عبور از خطوط قرمز می دانیم.

الوفاق افزوده است: هدف از اینکه این سفر، بدون اعلام قبلی صورت گرفته است، جلوگیری از اعتراضات و تظاهرات و مخالفت مردمی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

جمعیت الوفاق در ادامه تأکید کرد: موضع ملت بحرین در رد رفتار حاکمیت و طرح غیر ملی آن، ثابت و قطعی است. هر توافق امنیتی و نظامی با رژیم اشغالگر، فاقد مشروعیت و ارزش است و هیچ قرارداد قانونی، از آن حمایت نخواهد کرد.

این جمعیت در پایان گفته که میزان بحران سیاسی بین ملت بحرین و رژیم حاکم، در حال عمیق شدن و افزایش است و اینکه این گروه مستبد، برای برخورداری از حمایت، به رژیم اشغالگر متوسل شده است، باعث انزوای هر چه بیشتر آن خواهد شد و عقلای حاکمیت باید این شرایط را درک کنند.

بحرین با رژیم اشغالگر صهیونیستی توافقنامه امنیتی امضا کرد که بر اساس آن راه برای همکاری اطلاعاتی و آموزش نظامی مشترک بین رژیم آل خلیفه و اشغالگر سرزمین‌های فلسطین هموار می شود.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) در اولین سفر رسمی خود وارد بحرین شد.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha