خطیب جمعه گراش فارس: قانون به نفع حافظان امنیت در مقابله با اراذل اصلاح شود

لارستان- ایرنا- امام جمعه گراش فارس اصلاح قوانین در حمایت از جان سربازان و نیروهای انتظامی در مواجهه با اخلال گران و مفسدان و اراذل و اوباش برای حضور مقتدرانه و امنیت ساز و حفاظت از جان، مال و ناموس مردم را خواستار شد.

حجت الاسلام محمدباقر بخشایش پور در خطبه های این هفته نماز جمعه گراش با اشاره به شهادت جانشین فرماندهی پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز گفت: گاه در کشور ما اتفاق های ناگواری از سوی اراذل و اوباش در برخورد با ماموران انتظامی رخ می‌دهد که هم نظم و امنیت جامعه را تهدید می کند و هم ساختار شکنی میکنند.

وی تصریح کرد:  پلیس در نظام جمهوری اسلامی برای حفظ ناموس، امنیت و آرامش جامعه  از جان خود مایه می گذارد و با اینکه ابزار قدرت در اختیار دارد حتی برای دفاع از جان خودش اقدام نمی کند.

شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه، هنگام اجرای مأموریت با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست. در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با تلاشهای شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

امام جمعه گراش در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: مردم و حتی جوانانی که در حوادث و پیروزی انقلاب حضور نداشتند اما امروزه مصمم، قدردان تر، انقلابی تر و با اقتدار پای آرمان های امام (ره) و انقلابشان ایستاده اند و در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروزه جوانان و نسلی که مبانی انقلاب را ندیده، نهضت و آرمان های امام را درک نکرده، اما در حفظ اصول و ارزش های انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی ها، باز هم با قاطعیت پای این نظام و میدان دار پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه هویت دینی و انقلابی مردم موجب بقای نظام اسلامی شده است، افزود: امروز با وجود استقلال در همه بخش های کشور، مردم تصمیم گیر امور هستند و دشمن با پی بردن به این موضوع دنبال ناامید کردن مردم و ایجاد اخلال در نظام اسلامی است.

بخشایش پور هویت دینی و وجود سیاست‌های راهبردی و انقلابی مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم را عامل بقای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این انقلاب تاکنون و در ۴۳ سال گذشته از گردنه های سختی عبور کرده است.

وی یادآور شد: بسیاری از فتنه ها، کودتاها، دشمنی ها و توطئه ها علیه این نظام و انقلاب ظرف همه این سال ها علیه کیان و ماهیت انقلاب اسلامی شکل گرفته است که یکی از رخدادهای مهم مربوط به جنگ تحمیلی بود که هشت سال تمام دنیای کفر و الحاد، از شرق و غرب دست به دست هم دادند و یک مزدور به نام صدام را علیه این ملت حمایت کردند.

 خطیب جمعه گراش گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حربه تحریم و فشارهای نهاد های بین المللی و صدور قعطنامه های غیر انسانی به دنبال جدایی مردم از انقلاب است.

حجت الاسلام بخشایش پور با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی مهندسی و گفتمان قدرت در دنیا را تغییر داده است، افزود: نظام اسلامی قدرت برتر دنیاست و با وجود رهبری قوی و مقتدر و ماهیت دینی مردم، ایران اسلامی هم اینک به عنوان قدرت اول منطقه، تصمیم گیر و تاثیر گذار در همه اتفاقات است.

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمن بخواهد به خاک این کشور تجاوز کند،مطمن باشد که جوانان برومند این مرزبوم از آسمان، دریا و خشکی با قدرت شکننده جواب خواهند داد.

وی ادامه داد: دشمن باید بداند که نظام جمهوری اسلامی اجازه تعرض به هیچ زیاده خواهی نخواهد داد و در برابر دشمن ایستادگی خواهد کرد و دشمن را سرافکنده می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیا گر ارزش های الهی و دینی و در سطح منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد، هیچ کس تصور نمی‌کرد ایران اسلامی تعیین کننده تصمیمات در جهان باشد اما بارها امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و پس از رحلت امام نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده این انقلاب و جهانی شدن را تبیین کردند.

امام جمعه لار: دولت سیزدهم اقتصاد را شرطی نکرده است
امام جمعه لار مرکز لارستان نیز فارس گفت: دولت سیزدهم بر خلاف دولت های گذشته اقتصاد ومعیشت مردم را به موضوعات دیگر گره نزده است و با تکیه بر توانمندی های داخلی و ارتباط هوشمندانه با کشورهای منطقه ای به دنبال حل مشکلات و تنگناهای اقتصادی است.
حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در خطبه های نماز جمعه این هفته لار اظهار داشت: تاکید این دولت بیشتر بر ظرفیت های داخلی و توانمندی ها و داشته های بالقوه اما مغفول مانده در داخل کشور معطوف شده است.
وی تصریح کرد: در همین مساله مذاکرات وین که اینک دشمن به دست و پا افتاده و ایران دست برنده این کارزار بین المللی شده است، هم چون طرف مذاکره می داند که این دولت مکتبی و انقلابی اقتصاد و همه کشور را درگیر این موضوع نکرده همین مساله آنها را به تکاپو انداخته و خواستار شتاب و عجله در تصویب این مذاکرات هستند.
موسوی خرم یادآور شد: دولت سیزدهم به خوبی ظرفیت های اقتصادی در عرصه داخلی و بین المللی را شناخته و همین ارتباط خوب و مثبت با چین و روسیه و ارتباط و گفت گوهای سازنده با کشورهای همسایه از نکات برجسته و حرکت های امیدبخش در آینده و اقتصاد کشورمان است که به خوبی در این دولت در حال پیاده شدن است.
او بیان کرد: کشورهای روسیه و چین به عنوان قدرتهای جدید اقتصادی در جهان و حتی کشورهای همسایه ما وقتی می بینند که جمهوری اسلامی به معنای واقعی به دنبال ارتباط دو سویه و در راستای منافع دوجانبه و چند جانبه با آنها است ، این کشورها  هم درهای اقتصادی خود را به روی کشورمان باز کرده اند.
وی با اشاره به دیدار اخیر برخی صنعت گران و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: سخنان، توصیه ها و گلایه های رهبری در این نشست باید منشور و چراغ راه متولیان امور بخش های مختلف اجرایی و حوزه اقتصادی باشد.

۲ درخواست امام جمعه منطقه سیل زده بیرم از مسئولان

حجت الاسلام مصطفی حسین زاده امام جمعه بیرم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: با توجه فاصله خیلی زیاد بیرم تا مرکز شهرستان و نظر به اینکه ساختمان های مسکونی در سیل دی‌ماه ۱۴۰۰ تخریب شدند و کمک های دولتی مردم بایستی از بانک مسکن دریافت کند که ایجاد شعبه دائمی این بانک در بخش بیرم ضروری است. 

حسین زاده ادامه داد : دومین نگرانی مردم که به حق هم است که در ابتدای سیل به مردم وعده دادند درخصوص تامین مصالح رایگان نظیر سیمان، میلگرد ، آجر و بلوک برای منازل تخریب شده است. 

امام جمعه بیرم بیان داشت : مردمی که در سیل اخیر منازل مسکونی، دام و لوازم خانگی خود از دست داده و آب برده است، چگونه می‌توانند مصالح ساختمانی تامین کنند؟ 

وی گفت: خواهش ما این است که هرچه سریعتر مصالح ساختمانی به صورت رایگان در اختیار این منازل آسیب دیده قراردهندتا مردم هرچه زودتر سرپناهی برای خود داشته باشند. 

شهرستان‌های گراش و لارستان  در جنوب استان فارس واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha