پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) یکی از بزرگترین اتفاقات قرن بود

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات قرن بود که باعث شد پای استکبار برای همیشه از این سرزمین اسلامی برچیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز جمهوری اسلامی به قدرت اول خاورمیانه و یکی از قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پس از بازگشت حضرت امام (ره) در روز ۱۲ بهمن به کشور، شرایط حساسی بر کشور حاکم بود که مهمترین آن مربوط به روز ۲۱ بهمن می شد، جایی که خیلی ها در آن روز اتفاق نظر داشتند که نباید به خاطر تهدیدات صورت گرفته بازماندگان حکومت پهلوی تجمعی صورت بگیرد.

آیت الله علما تصریح کرد: اما فرمان و پیام تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر حضور گسترده مردم در خیابان اندک تردیدها را نیز از میان برد و باعث پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن شد .

خطیب جمعه کرمانشاه ۱۹ بهمن را یکی دیگر از روزهای مهم و فراموش نشدنی تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: در این روز همافران ارتش به خدمت امام راحل (ره) رسیدند و با ایشان عهد و پیمان بستند تا آخرین امیدهای دشمنان نیز نقش برآب شود.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت انقلاب حضرت امام (ره) به قدرت اول خاورمیانه و یکی از قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است تا جایی دشمنان درجه یک ملت ایران هم به آن معتراف هستند.

آیت الله علما در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: ایشان از این افراد به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی یاد کردند که فعالیت آن ها می تواند در خنثی سازی تحریم های دشمنان بسیار اثرگذار باشد.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به رحلت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، تصریح کرد: رهبر  معظم انقلاب در پیام تسلیت خود ایشان را مرجعی بصیر و امین حضرت امام (ره) معرفی کردند که حاوی نکات بسیاری است.

وی در پایان به ۱۷ بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصحلت نظام در سال ۱۳۶۶ با دستور امام (ره) نیز اشاره کرد و گفت: این مجمع وظایف بسیار  مهمی دارد و همه باید در راستای تقویت آن بکوشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha