وزیر آموزش‌وپرورش با دانش‌آموزان نخبه و برگزیدگان المپیادی مازندران دیدار کرد

ساری - ایرنا - وزیر آموزش‌وپرورش با جمعی از دانش‌آموزان نخبه، برگزیدگان المپیادهای علمی و مسابقات قرآنی استان مازندران در نوشهر دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، یوسف نوری در این دیدار که روز جمعه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد ، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام همه شهیدان به‌ویژه شهیدان فرهنگی و دانش‌آموز گفت: شما در واقع جانشینان شهیدانی چون شهید فهمیده هستید که امام خمینی(ره) در خصوص مقام آن شهید، فرمودند: «رهبر من آن کودک ۱۳ ساله است که نارنجک به خود می‌بندد و به مصاف دشمن می‌رود».

وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را سرمایه‌های کشور نامید و بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان، در ۱۳ آبان ۵۷ در مقابل نظام ستمشاهی ایستادند و بیش از ۵۰ تن در همان روز به شهادت رسیدند. در جنگ تحمیلی نیز ۳۶ هزار دانش‌آموز با وجود سن کم در جبهه‌ها به شهادت رسیدند و این جلوه های ایثار و از جان گذشتگی دانش آموزان، دشمن را به هراس می‌اندازد.

وی با اشاره به نقش تشکل‌ها در مدارس، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی، ظرفیت بزرگی در آموزش و پرورش است که باید از آن ها استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش بر گسترش رشته‌های مهارتی تأکید کرد و گفت: برنامه داریم به سمت مدارس نسل سوم برویم که به موازات مهارت آموزی، کارآفرینی را نیز به دانش‌آموزان یاد دهد تا دانش آموزان در خصوص اشتغال بعد از تحصیل، مشکلی نداشته باشند.

بر اساس این گزارش ، در این نشست دانش‌آموزان طرح ها و ایده‌های خود در حوزه المپیادهای علمی و بهبود شیوه‌های آموزش مجازی در دوران کرونا، ضرورت حمایت از برگزیدگان جامعه دانش‌آموزی، تأمین برخی تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان المپیادی، پایین بودن تنوع رشته‌های مهارتی و فقدان تجهیزات مورد نیاز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در غرب استان و توجه ویژه به شهرستان‌هایی که در المپیادهای علمی شاخص هستند، با وزیر آموزش و پرورش درمیان گذاشتند.

وزیر آموزش‌وپرورش با دانش‌آموزان نخبه و برگزیدگان المپیادی مازندران دیدار کرد

دیدار با فرهنگیان نوشهر و چالوس 

روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران همچنین گزارش داد که وزیر آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه خود به مازندران با تعدادی از فرهنگیان نوشهر و چالوس دیدار و گفت و گو کرد.

نوری در این دیدار با اشاره به جایگاه برجسته دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: تلاش معلمان در تربیت نسل آینده کشور، بسیار حائز اهمیت است؛ بسیاری از دانش آموزانی که در راه انقلاب جان خود را فدا کرده و شهید شده اند و ظهور و بروز دانشمندان و افتخارآفرینان المپیادهای علمی، و... را حاصل زحمات معلمان دلسوز و فرهیخته می دانم و از آنها تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: با نگاه به تاریخ آموزش از گذشته تاکنون، درمی یابیم که اگر در نظام آموزشی، چه در سطح آموزش عمومی و چه در سطح عالی، از الگوی بومی استفاده شود، موفقیت های خوبی حاصل می شود و اگر از الگوی بومی فاصله بگیریم، به نسبت فاصله‌ای که ایجاد کرده ایم، متضرر خواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت : مطالبات معلمان در جای خود مهم است و همه در تلاشیم که این مطالبات به شیوه‌ای منطقی محقق شود و از معلمان هم می‌خواهم در طرح مطالبات خود از شیوه‌های برهان و استدلال بهره بگیرند و به مسیرهای مورد اراده دشمنان، سوق داده نشوند و تأکید ما این است مطالبات به روش عالمانه طرح شود.

وی با اشاره به نظام رتبه‌بندی، گفت: تقریباً در هرجلسه هیأت دولت، این موضوع طرح می‌شود؛ این طرح باید همراه با سند تحول بنیادین اجرایی و عملیاتی شود زیرا با هدف رشد صلاحیت حرفه‌ای معلمان تنظیم شده تا کیفیت آموزش و جایگاه نظام آموزشی ارتقا یابد.

نوری افزود : خوشبختانه رییس جمهور و رییس مجلس و شورای نگهبان با اجرای طرح رتبه‌بندی مخالفتی ندارند، و این طرح در حال انجام مراحل اداری است که انشالله به زودی در این خصوص اخبار خوبی به معلمان خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر مذاکرات با دولت ادامه دارد تا بودجه لازم برای رتبه‌بندی در سال آینده به طور کامل تأمین گردد.

نوری هم‌چنین به مشکلاتی چون بیمه تکمیلی، سرانه مدارس و معوقه بازنشستگی همکاران اشاره کرد و گفت: در این زمینه‌ها، رایزنی های لازم انجام گرفته و تلاش می کنیم این مشکلات را نیز از سر راه آموزش و پرورش برداریم.

بر اساس این گزارش ، در این نشست تعدادی از معلمان، مدیران مدارس، فرهنگیان بازنشسته و دانشجومعلمان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و ایده‌ها و نقدهای خود را در حضور وزیر طرح کردند.

وزیر آموزش و پرورش به همراه چند تن از معاونانش امروز به مازندران سفر کرد. افتتاح یک مدرسه خیرساز و شرکت در شورای آموزش و پرورش مازندران از دیگر برنامه های سفر یک روزه این عضو کابینه دولت سیزدهم اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha