بهره‌برداری از ۱۲ طرح در شهرستان بن آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از ۱۲ طرح در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری روز شنبه آغاز شد.

فرماندار بن روز شنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های این شهرستان که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۷۳۰ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال هزینه شده است.

کیانوش نادری بلداجی تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی، تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و سایر ردیف‌های بودجه‌ای تامین و هزینه شده است و با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها با چهار کاربری صنعتی، بهداشت و درمان و کشاورزی زمینه اشتغال مستقیم ۱۷۴ نفر فراهم شد.

نادری تصریح کرد: اجرای طرح هادی، زیرسازی و روکش آسفالت، مرکز بهداشت و درمان شماره ۲ بن، فاز سوم صنایع غذایی گازکربنیک، کارخانه تولید لبنیات، باغ‌های دیم، آبیاری نوین، بهینه‌سازی شبکه‌های برق، شبکه تغذیه طرح‌های کشاورزی، احداث میدان و ایجاد سایت جدید، افزایش تکنولوژی و بهینه‌سازی تلفن همراه از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح و بهره‌برداری شده شهرستان بن به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: همچنین عملیات اجرایی پنج طرح با سه کاربری آموزشی، زیرساخت و بهداشت و درمان در شهرستان بن آغاز شد که برای اجرای این طرح‌ها شامل احداث خانه بهداشت در روستای بارده و شهر یانچشمه، ساخت مدرسه در روستای حیدری و شهر وردنجان و احداث بند سنگی ملاتی در شهر یانچشمه ۹۷ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

نادری گفت: در دوران اجرا و ساخت این طرح‌ها در شهرستان بن زمینه اشتغال ۱۴ نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به‌مناسبت دهه فجر امسال ۱۹۱ طرح با ۹۶۰ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه‌های دولتی ملی، استانی و داخلی، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و منابع دیگر و اشتغال‌زایی برای ۶۶۲ نفر در زمینه‌های گردشگری، آموزشی، صنعتی، دامپروری، زیرساخت، مسکونی، کشاورزی، فضای اداری، ورزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تجهیزات در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد.

همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۶۴ طرح جدید با یک‌هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان اعتبار و پیش‌بینی اشتغال‌زایی سه هزار و ۴۷ نفر در زمینه‌های آموزشی، زیرساخت، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و مسکونی آغاز می‌شود.

بن در ۱۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha