۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84638715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲.۲ هکتار برای اجرای طرح‌های مسکن به محدوده شهر قروه اضافه شد

سنندج- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۱۲.۲ هکتار از اراضی ملی واقع در حریم شهر قروه برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن به محدوده این شهر اضافه شد.

فرهاد لشکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمله مشکلات حاد در اجرای طرح‌های ساخت مسکن در استان کردستان، کمبود شدید زمین است که در همین راستا اقداماتی در استان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی افزود: برای تامین زمین لازم این طرح در شهر قروه، راهکار الحاق ۱۲.۲ هکتار از اراضی ملی واقع در حریم این شهر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید و آبان امسال هم ابلاغ شد، چگونگی اجرا و طرح آماده سازی اراضی این محدوده نیز در جلسه کمیسیون ماده پنج بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده، با رعایت تمام ضوابط شهرسازی و حقوقات قانونی، حدود هزار واحد مسکونی در این ۱۲.۲ هکتار احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه الحاق این مقدار زمین، تنها بخش کوچکی از نیاز شهر قروه را تامین می کند گفت: باید از راهکارهای قانونی لازم از جمله استفاده از املاک مازاد دستگاه های اجرایی، الحاقات جدید، تغییر کاربری و دیگر روش های لازم برای تامین اراضی مورد نیاز طرح های اقدام ملی و جهش تولید استفاده کرد.

براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و مطابق آخرین تغییرات، سهم استان کردستان در قالب طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha