۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84639002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ تیم پزشکی تخصصی به مناطق محروم کردستان اعزام می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳ تیم پزشکی تخصصی در ۱۳ روستای محروم استان، خدمات تخصصی درمانی و دارویی ارائه می دهد.

سرهنگ خلیل جوزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد سه تیم به روستاهای سنندج اختصاص دارد که اولین گروه روز پنجشنبه در روستای قار به روستاییان خدمات تخصصی ارائه داد.

وی با بیان اینکه هر تیم متشکل از پزشکان متخصص داخلی، زنان، کودکان، تغذیه، روانپزشکی و خدمات دارویی رایگان است، اضافه کرد: اعتبار هر تیم برای ارائه خدمات حدود ۷۰ میلیون ریال است که مدت فعالیت آنها در طول دهه مبارک فجر و برای هر تیم یک روز در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان به برپایی ۹ ایستگاه سلامت در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه ها خدمات سنجش سلامت شامل کنترل قند و فشار خون ارائه می شود.

سرهنگ جوزی به تداوم طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: در این طرح ۴۹ پایگاه در زمینه شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا در استان فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: ۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا هم در استان فعالیت دارد که با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، فعالیت این مراکز تشدید شده است.

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام دهه فجر، ۳۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در کردستان به بهره برداری می رسد.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دهه فجر نامگذاری شده است، این ایام هر سال جشن گرفته می شود و امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha