۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84639890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ طرح در کارگروه زیربنایی چهارمحال و بختیاری تصویب شد

شهرکرد- ایرنا- اعضای کارگروه زیربنایی چهارمحال و بختیاری روز شنبه شانزدهم بهمن‌ماه، کلیات اجرایی ۱۶ طرح در استان را تصویب کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری شامگاه شنبه در کارگروه زیربنایی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، رفاهی، ساخت و ساز، کشاورزی، صنعتی، الحاق و حذف معبر در حریم شهر، بازنگری طرح جامع شهر سامان، جابه‌جایی هفت روستای در معرض خطر در شهرستان اردل و طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در بخش ناغان است.
علی حیدری گوجانی تاکید کرد: احرای طرح‌های توسعه پایدار منظومه روستایی در نقاط مختلف استان براساس سند آمایش سرزمینی باشد.
وی با اشاره به افزایش مهاجرت از چهارمحال و بختیاری به نقاط دیگر کشور به‌ویژه استان‌های هم‌جوار افزود: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی می‌توان ضمن جلوگیری از مهاجرت نسبت به بازگشت مهاجران به استان اقدام کرد.
حیدری تصریح کرد: به‌همین منظور افزایش تراکم در برخی مناطق شهری مانند شهر سامان مورد توجه تمامی مسوولان مرتبط قرار گیرد.
وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه امور زیربنایی پاسخ استعلام‌های مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازنگری طرح جامع شهر سامان اظهار داشت: میانگین سرانه فضای سبز در این شهر بالا است و با توجه به پتانسیل گردشگری در آن، باید کاربری باغ‌ها حفظ و از تغییر کاربری زمین‌های موجود در شهر به مسکونی، خودداری شود.
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح نهضت مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت کافی نبودن زمین اختصاصی برای اجرای این طرح، باید نسبت به شناسایی زمین و اختصاص به متقاضیان واجد شرایط اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha