۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84640615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: حوزه‌های علمیه استان تقویت می‌شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در استان تقویت حوزه‌های علمیه اهل سنت و اهل تشیع در ۲ بخش برادران و خواهران است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در همایش طلاب کردستان که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: حوزه اهل سنت سنندج در آینده رونق می گیرد و ثبت نام پذیرش طلاب از تابستان آینده شروع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت دین در جامعه باید طلاب باسوادی تربیت شوند که خدمتگزار مردم باشند، افزود: با وجود علمای طراز اول در استان، تربیت چنین افرادی دور از انتظار نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به لازمه‌های طلبه تاکید کرد: اولین ویژگی، تذهیب و خودسازی است که بدون آن طلبه بودن معنی ندارد و آراستگی به اخلاق و معنویت به خودسازی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی، خوب درس خواندن و تسلط بر آن را از دیگر الزامات طلبگی برشمرد و گفت: طلبه باید بر بیان و بدیع مسلط باشد و قرآن را خوب و روان خوانده و فهم ترجمه ای از آن داشته باشد.

وی به تفاوت حوزه با دانشگاه در زمینه آموزش اشاره و اظهار داشت: در حوزه هرکس به رده بالا برود به می‌تواند به رده‌های پایین تر درس بیاموزد و این نیازمند سواد و تسلط است.

نماینده ولی فقیه در کردستان، علاقه مندی به زبان، دین، انقلاب و کشور را از ویژگی‌هایی برشمرد که هر ایرانی و به ویژه طلاب باید به آن پایبند باشند و افزود:  انقلابی بودن به معنای تقید به ساختار نظام است و این از علاقه به وطن شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی پرهیز از مدرک گرایی و خواندن علم برای عالم شدن را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های طلبه، ساده‌زیستی است که ماموستایان کردستانی در این زمینه جلوه هستند و با همه محدودیت معیشتی دست از طلبگی برنداشته‌اند.

مردمی بودن، احترام به لباس روحانیت و حفظ ظاهر و رفتار طلبگی نیز از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه بر آن تاکید و اضافه کرد: ظاهر طلبه باید به گونه‌ای باشد که وقتی مردم به او نگاه می‌کنند از او درس بگیرند.

طلاب جوان سرمایه انقلاب هستند

امام جمعه سنندج هم از طلاب جوان به عنوان سرمایه‌های انقلاب نام برد و گفت:  رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر استفاده از جوانان تاکید دارد و از آنجا که طلاب جوان سرمایه و امید آینده کشور هستتد باید نقش خود را در زمینه حرکت رو به پیشرفت ایران اسلامی ایفا کنند.

ماموستا فایق ستمی به مشکلات و محدودیتهای معیشتی روحانیون و طلاب هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم دولت سیزدهم این دغدغه را رفع کند.
وی به پیروزی‌های ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اشاره و اظهار داشت:  این ملت با رهبری امام خمینی(ره) توانست بزرگترین انقلاب مردمی دنیا را رقم بزند و در هشت سال دفاع مقدس، استکبار و ایادی آن را زمین‌گیر کند.

ماموستا رستمی،شهامت، ایمان، اتحاد و توکل بخدا را رمز پیروزی ملت ایران دانست و افزود: امروز هم با استقامت ملت صبور ایران، داریم به شکست تحریمهای ظالمانه نزدیک می‌شویم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این نشست اظهار داشت: حرکت انقلابی امام خمینی ( ره) درس بزرگی برای همه آزادگان جهان بود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری با بیان اینکه انروز برخی به دنبال القای ناکارآمدی نظام اسلامی و روحانیت هستتد، افزود: آنها در حالی بر طبل جدای دین از سیاست می‌کوبتد که بزدگترین و نردمی‌ترین انقلاب دنیا ریشه در دین اسلام دارد.

وی به تلاش برای ترویج عقاید انحرافی نیز اشاره  و تاکید کرد:  وظیفه و رسالت روحانیت این است که هر جا افکار سلفی و وهابی مطرح می شود پاسخگو بوده و با دلیل، منطق و برهان در برابر شبهه‌ها بلیستد.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: جوانان طلبه اهل تشیع و تسنن با الگوگیری از امام خمینی( ره)  از مرزهای اعتقادی مذاهب و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده است این ایام هر سال جشن گرفته می شود، امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha