۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84640858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام کاروان راهیان نور از زنجان در صورت شرایط مساعد انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امسال نیز چهار هزار نفر از استان به‌صورت سازمان‌یافته در صورت فراهم بودن شرایط مساعد کرونایی در قالب کاروان های راهیان نور اعزام می‌شوند و در صورت نبود شرایط لازم به شیوه‌های مختلف در فضای مجازی یاد و خاطره شهدا گرامی داشته می‌شود.

 سردار جهانبخش کرمی روز یکشنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان با اشاره به اجرای فاز یک اردوگاه سپاه استان در خرمشهر افزود: در صورت مساعدت و پشتیبانی می‌توان فاز دوم را نیز اجرا و برای برنامه‌های مختلف آماده سازی کرد.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: عملیات‌های بزرگی در فصل زمستان انجام گرفت که از جمله عملیات ها  "خیبر" بود که رزمندگان زنجانی در شمال و جنوب در مقابل سنگین‌ترین پاتک‌های دشمن که چند میلیون گلوله ریخته و بمباران کردند و برای اولین بار از بمباران شیمیایی استفاده می‌کردند.

این مسوول، با بیان اینکه شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر، فرمان حضرت امام خمینی(ره) بود و باید انجام می‌شد، گفت: امروز هم با روی کار آمدن دولت انقلابی، هر ماموریتی ابلاغ شود باید همان روحیه دوران جنگ تحمیلی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور، یکی از شیرین‌ترین لحظات است، ابراز امیدواری کرد حتی در صورت تعطیلی به دلیل کرونا نیز با راههای مختلف این مهم گرامی داشته شود.

۳۵۰ راوی دفاع مقدس در زنجان تربیت شده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این جلسه با اشاره به تعطیلی ۲ ساله اردوهای راهیان نور گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا از اواخر سال ۹۸ اردوهای راهیان نور تا پایان اسفند همین سال برگزار و پس از آن تعطیل شده که امیدواریم امسال با بهبود وضعیت کرونایی این اردوها برگزار شود.

سیدشمس‌الدین موسوی، با بیان اینکه ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر در سال ۹۷ در سطح کشور در قالب اعزام عمومی و خانوادگی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، اضافه کرد: سال ۹۸ این عدد ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بود که به استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان اعزام شدند و بعد از آن تعطیل شد.

این مسوول با بیان اینکه ۲۲ هزار راوی دفاع مقدس در سطح کشور تربیت شده است ادامه داد: بیش از ۳۵۰ نفر از این استان نیز در این اردوها روایتگری می‌کنند ضمن اینکه اردوهای راهیان نور و برگزاری یادواره شهدا در نظرسنجی‌ها به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه سپاه در حوزه فرهنگی با تاثیرگذاری مثبت اعلام شده که یکی از کارآمدترین راه‌ها برای مقابله با جنگ نرم است.

وی  یادآوری کرد: طی پنج سال گذشته، طلاب و دانشجویان ساکن خارج از کشور نیز از اردوهای راهیان نور استقبال کرده و حتی کاروان‌هایی از عراق و سایر کشورها وارد ایران شده و شهدا را زیارت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اولین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در مرداد  امسال خاطرنشان کرد: در صورت نارنجی یا قرمز بودن وضعیت استان‌های مقصد، راهیان نور برگزار نمی‌شود البته طی ۲ سال گذشته نیز به‌طور کامل تعطیل نبوده و در آمادگی دفاعی دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش و سپاه به‌صورت مجازی ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha