۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۶
کد خبر: 84641283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان ری بیشترین سهم را در پروژه‌های دهه‌فجر امسال داشته است

شهرری - ایرنا - استاندار تهران با بیان اینکه در ۴۳ سال اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده و تحولات شگرفی بوقوع پیوسته است که باید بازخوانی و برای نسل جدید بازگو شود، اعلام کرد: شهرستان ری بیشترین سهم را در پروژه‌های دهه فجر امسال در سطح استان تهران داشته است.

به گزارش ایرنا، «محسن منصوری» عصر یکشنبه و در ششمین روز از دهه مبارک فجر در آیین گشایش مدرسه شهدای دانشگاه شریف در بخش کهریزک شرکت کرد و با بیان این مطلب افزود: در سطح شهرستان ری ۲۲۶ پروژه با اعتباری بیش از هفت هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است که از این میان ۱۱۷ پروژه با اعتبار معادل شش هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی هستند و با مشارکت بخش خصوصی محقق شده و ۱۰۸ پروژه هم در بخش عمرانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جهاد تبیین ادامه داد:  خود را به پیگیری مشکلات مردم متعهد می‌دانیم و امیدواریم به یاری خداوند مشکلی را از مشکلات مردم حل کنیم، البته تاکنون گره‌گشایی زیادی شده اما مشکلات بسیار است که باید حل و فصل شوند، عملکرد ما عملکرد نظام است، دولت‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و مردم ما را به عنوان نمایندگان نظام قضاوت می‌کنند.

استاندار تهران عنوان کرد: بخش خصوصی و مردم پای کار آمدند و اقدامات موثر بسیاری انجام شده است، در ایام دهه فجر امسال نیز بیش از یک هزار و ۱۹۰ طرح در سطح استان تهران آماده بهره‌برداری شده است که سهم شهرستان ری در این میان شاخص بوده است.
منصوری ادامه داد: بی‌تردید به مردم ری به صورت مضاعف بدهکاریم چرا که مردمی متدین هستند که تعلق خاطر ویژه‌ای به جریان انقلاب اسلامی دارند.

گلخانه کبیر به مساحت شش هزار و ۳۶۰ متر مربع و با سهم تولید سالانه ۱۰۰ تن توت فرنگی نیز از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور استاندار تهران گشایش یافت.

«محسن قدیری» مدیر گلخانه کبیر در آیین افتتاحیه این مرکز تولیدی گفت: این گلخانه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از سرمایه بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات بانکی و دولتی تکمیل و افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: ساخت این گلخانه هیدروپونیک واقع در گلحصار از توابع بخش کهریزک از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تاکنون به طول انجامیده که برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

قدیری با اشاره به حداقل میزان مصرف آب در این گلخانه، بیان کرد: در این گلخانه روزانه ۱۰ مترمکعب آب برای تولید توت فرنگی مصرف می‌شود، حال آنکه در روش غرق آبی بیشترین مصرف آب و کمترین بهره‌وری اتفاق می‌افتد ضمن اینکه در این گلخانه ۱۶۰ هزار بوته توت فرنگی کشت شده و سالانه ۱۰۰ تن محصول تولید می‌کند.

همچنین امروز با حضور استاندار تهران مدرسه شهدای دانشگاه شریف در بخش کهریزک به بهره‌برداری رسید، این مدرسه با صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار احداث و تجهیز و در دو هزار و ۵۰۰ متر زمین و یک‌هزارو ۳۰۰ متر بنا ساخته شده است.

گفتنی است فاز دوم سردخانه درخشان ایرانیان نیز با ضریب حجمی ۱۰ هزار تن  و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور بسته‌بندی و رنگ انواع میوه در بخش کهریزک شهرستان ری در مراسم امروز با حضور استاندار تهران به بهره برداری رسید.

ساختمان دهیاری روستای زمان آباد بخش قلعه نو با ۷۰۰ متر زیر بنا  و در سه طبقه با چهار میلیارد تومان هزینه از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور استاندار تهران در شهرستان ری گشایش یافت.

میدان شهرداری، بلوار آزادی و آغاز عملیات اجرایی ورزشگاه چند منظوره قیامدشت نیز با حضور استاندار تهران افتتاح و عملیاتی شد، برای این طرح‌ها هم بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

ساختمان کمیته امداد و کلنگ زنی ساختمان بخشداری خاوران هم از دیگر طرح‌هایی بود که توسط محسن منصوری استاندار تهران گشایش یافت.

انقلاب اسلامی محصول ایثارها است

همچنین استاندار تهران شامگاه یکشنبه در جمع نمازگزاران مسجد جامع الزهرا (س) شهر قیام دشت شهرستان ری با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول ایثار و از خود گذشتگی‌ها است یادآور شد: امام راحل با اتکا به سرمایه‌های مردمی و پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) انقلاب را به ثمر رساند و خشت خشت این انقلاب با ظرفیت مردم و ارزش‌های والای اسلامی بنا شده‌ است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند دستاوردهای انقلاب را کمرنگ جلوه دهد، عنوان کرد: شبکه‌های معاند دست به دست هم داده و مرتبا در اتاق‌های فکر خود اخبار دروغ علیه کشورمان منتشر می‌کنند و وظیفه ما این است تحولات گسترده کشور را بازخوانی و نمایش دهیم.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید گرفتار عملیات روانی دشمنان شویم، افزود: تحولات چشمگیر، رخدادها و داشته‌هایمان باید بازخوانی و نمایش داده شود.

منصوری یادآور شد: خط ولایت محور حفظ انقلاب است و انقلاب به مسیر تحقق اهداف خود به رغم چالش‌ها ادامه می‌دهد.

وی عنوان‌ کرد: معتقدیم انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان است و امام راحل به عنوان بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب؛ محرومان و قشر مستضعف جامعه را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانست.

منصوری گفت: ترور ۱۷ هزار شخصیت نخبه و فرهیخته، تحمیل جنگ هشت ساله و روی کار آمدن دولتی که به بهانه گفت‌وگوی تمدن‌ها ترویج ولنگاری را در دستور کار قرار داده و در بسیاری از حوزه‌ها وادادگی‌ اتفاق افتاد، از جمله مشکلاتی است که از سر گذرانده‌ایم.

استاندار تهران ادامه داد: در برهه‌ای از زمان رییس جمهوری با شعار ولایتمداری و اعتقاد به آرمان‌های شهدا روی کار آمد، اما با فاصله گرفتن از خط ولایت و ارزش‌ها، مردم حمایت خود را از وی و دولت برداشتند.

منصوری افزود: سپس در دولت تدبیر و امید همه داشته‌های ما را به مذاکرات گره زدند و شرطی کردن جامعه نسبت به مذاکرات، فرهنگ وادادگی و چند ساعت کار در شبانه روز، کشور را به عقب راند؛ البته در طول این سال‌ها با وجود مشکلات، اتفاق‌های خوبی رخ داده و کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و این عملکرد جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: اینک جمهوری اسلامی در بسیاری از صنایع، حوزه‌های اقتصادی، دانش نظامی، صنایع دانش‌بنیان و دانش‌های پیشرفته روز دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنچ بخش و شش شهر در جنوب تهران واقع شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha