۱۵ طرح عمرانی در بخش رُخ تربت‌حیدریه افتتاح شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- ۱۵ طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی، در بخش جلگه رُخ تربت‌حیدریه افتتاح شد.

بخشدار رُخ در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: برای بهره برداری از این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریها، توسعه ملی و محرومیت‌زدایی هزینه شده‌ است.

علی‌اکبر صاحبی افزود: این طرحها شامل بهره‌برداری از ۲ ساختمان دهیاری در روستاهای پاگدار و احمدآبادخزایی، بهره‌بردای از آسفالت معابر روستای جوادیه، بهره‌بردای از پروژه بهسازی و آسفالت روستایی شیله گشاد به اسدیه به طول سه کیلومتر، برق رسانی به چاه آب شرب روستای احمدآباد خزایی، آبرسانی، افتتاح شهرداری، اقامتگاه بومگردی و کلنگ زنی جایگاه پمپ بنزین در شهر تازه تاسیس نسر، افتتاح ۲ طرح خودکفایی، یک خانه معلول، ۲ پروژه آبیاری تحت فشار و لوله‌گذاری در بخش کشاورزی است.

رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه  هم در آیین بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی حاج عطا در شهر نََسَر بخش رُخ تربت حیدریه گفت: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و زیربنای ۲۰۰ مترمربع شامل هفت اتاق در ۲ طبقه و با اشتغالزایی مستقیم برای چهار نفر، توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
علی محمدی افزود: در این اقامتگاه، توانمندی‌های شهر نسر شامل سوغات، صنایع‌دستی، غذاهای بومی و محلی و بخشی از میراث معنوی برای بازدید گردشگران به معرض نمایش گذاشته شده‌ است.
وی اضافه کرد: شهر تازه تاسیس نسر دارای جاذبه‌های تاریخی متعدد از جمله سد زیبای نسر، مناطق ییلاقی و مزارهای تاریخی است که در سال پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.
رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه با بیان این‌که توسعه اقامتگاههای بومگردی سبب تقویت فرهنگ بومی، اقتصاد روستایی و به ویژه گردشگری می‌شود افزود: گردشگران هم تمایل دارند با آداب و رسوم و فرهنگ‌ و آیین سنتی ایرانیان بیشتر آشنا شوند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده‌ است.
بخش رُخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر، ۴۸ دهیاری و ۲۰۲۲ کیلومتر مربع وسعت در  ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است. 
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha