استاندار سمنان: شهرستان‌های تازه‌تاسیس بودجه ویژه می‌گیرند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: اعتبارات ویژه‌ای برای رسیدگی بهتر به امور شهرستان‌های تازه‌تاسیس در استان لحاظ می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاح همزمان طرحهای دهه فجر و نشست شورای اداری شهرستان آرادان در سالن پیراپزشکی این شهرستان افزود: از محل سفر رییس جمهور به استان، برای شهرستان های تازه‌تاسیس بیشترین اعتبار به منظور کاهش فاصله بین آنها با سایر شهرستان ها اختصاص داده شد و همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز شهرستان های تازه‌تاسیس ویژه تر دیده می‌شوند.

استاندار سمنان با اشاره به جهت گیری استان در استفاده از اعتبارات برای توسعه، ابراز داشت: طی چهار ماه گذشته ۱۴.۶ درصد اعتبارات کل کشور توسط بانکهای عامل استان در بحث تسهیلات رونق تولید پرداخت شد و دوباره چهار هزار میلیار تومان اعتبار برای استان اختصاص یافت که اقدامات به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی به دغدغه های مسوولان شهرستان آرادان در این نشست اشاره و اضافه کرد: مباحث بیان شده توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، و امام جمعه آرادان از جمله مباحث آب آشامیدنی، راه، درمان، بیمارستان و سایر موارد به عنوان مطالبات بحق مردم پیگیری و رسیدگی می شود.

استاندار سمنان یادآور شد: در استان در خصوص واکسن کرونا هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد و نرخ واکسیناسیون کرونا در استان سمنان از میانگین واکسیناسیون کشور بالاتر است.

وی بیان کرد که با نظارت ها و مدیریت عالی که در دولت در حال انجام است، ثبات نسبی خوبی در بحث قیمت ها و بازار در کشور به وقوع پیوسته است که بسیار ارزشمند است.

در این نشست به صورت همزمان ۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در شهرستان آرادان در دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

۸۵۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید.

۳۹۳ طرح عمرانی با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان و ۴۵۸ طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، طرحهای قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر استان سمنان است.

در قالب بهره برداری از این طرح ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha