۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲
کد خبر: 84642159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید اصحاب رسانه از بیمارستان ولایت مشهد

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲
کد خبر: 84642159
بازدید اصحاب رسانه از بیمارستان ولایت مشهد

مشهد- ایرنا- اصحاب رسانه دوشنبه ۱۸ بهمن از بیمارستان ولایت مشهد بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد مهدی کامیار سرپرست بیمارستان ولایت مشهد روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از این بیمارستان که به تازگی توسط وزیر بهداشت افتتاح شده، افزود: تمامی پرونده‌های بیماران به‌صورت الکترونیکی و بدون کاغذ بوده و این کار با هدف ثبت دقیق‌تر اطلاعات، عدم مصرف کاغذ و بایگانی بهتر پرونده‌ها انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: بیمارستان ولایت  با ۲۲۰ تخت بستری در ۵ طبقه ساخته شده است که  در مرحله نخست ۱۰۰ تخت فعال شده و  بقیه تخت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ آماده خواهد شد.
سرپرست بیمارستان ولایت مشهد ادامه داد: از مجموع تخت‌های فعال در بیمارستان ولایت،ظرفیت ۵۰ تخت این مرکز درمانی برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است؛ اگرچه هنوز بیمار کرونایی در بیمارستان ولایت بستری نشده اما این امکان وجود دارد که در صورت نیاز ظرفیت موجود افزایش یابد.
کامیار در ادامه گفت:  احداث بیمارستان ولایت به مساحت ۲۲ هزار مترمربع  با کاربری سوانح تروما، عروق و جراحی عروق از سال ۱۳۸۱ و پس از سفر مقام معظم رهبری به مشهد آغاز شد که پس از مدتی به وقفه افتاد اما از ۳ سال قبل ماموریت ویژه ساخت بیمارستان ولایت آغاز شد که در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری رسید.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر از جمله شاخص‌های بیمارستان ولایت بوده است، افزود: این مرکز درمانی تهویه و تنظیم دمای هوشمند با کمترین میزان صرف انرژی و حداکثر میزان بهره‌وری دارد.
رییس بیمارستان ولایت تصریح کرد: تمامی خدمات تروما و سوانح، تروماهای اطفال، جراحی عروق و کرونا در این بیمارستان با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و با تمامی بیمه‌ها همکاری دارد، ضمن اینکه ۱۵ درصد ظرفیت تخت‌های موجود به بحث گردشگری سلامت اختصاص یافته است.

استفاده از سیستم‌های رایانه ای در درمان بیماران

مسئول طرح هوشمندسازی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این بازدید گفت: در ایام بحران کرونا که آلودگی کاغذ و بحث حذف آن بسیار مورد تاکید است، سامانه سپید بیمارستان ولایت امکان استفاده آسان از سیستم‌های رایانه ای، تلفن همراه و تبلتی را فراهم کرده‌است.
دکتر زهرا ابن‌حسینی با اشاره به اینکه سیستم اچ‌آی‌اس اطلاعات بیمارستانی در تمامی بیمارستان‌ها وجود دارد، تاکید کرد: تفاوت سامانه سپید بیمارستان ولایت در ثبت به‌هنگام داده‌ها و اطلاعات بدون خطا و با بالاترین دقت بوده است و با دسترسی به شبکه دانشگاهی امکان ثبت وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سطح کشور سامانه‌های اطلاعات بیمارستانی زیادی داریم، اما مشابه سامانه موجود در بیمارستان ولایت کمتر دیده شده است، خاطرنشان کرد: سامانه‌های قبلی تنها با سیستم کامپیوتری جواب می‌داد، اما سامانه سپید بیمارستان ولایت به جز کامپیوتر با تلفن همراه و تبلت هم فعال است و این آمادگی را داریم تا مشاوره و همکاری لازم را برای دیگر مراکز درمانی استان و کشور در بحث هوشمندسازی داشته باشیم.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت روز ۱۴ بهمن ماه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد بهره‌برداری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha