شمار تخت‌های نخستین بیمارستان هوشمند کشور سه برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار تخت‌های فعال این مرکز درمانی به عنوان نخستین بیمارستان هوشمند کشور در سه سال اخیر سه برابر شده است.

دکتر محمد مهدی کامیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان ولایت مشهد در سال ۱۴۰۰ با ۵۰ تخت فعالیت خود را آغاز کرد که اکنون این تعداد به ۱۵۰ تخت بیمارستانی رسیده است و در راستای گسترش خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی در چند ماه آینده نیز این تعداد به ۲۰۰ تخت بیمارستانی افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: اکنون ۳۰ تخت آی.سی.یو ویژه مراقبت‌های تخصصی در بیمارستان ولایت مشهد فعال است که به زودی این تعداد به ۵۰ تخت افزایش خواهد یافت.

رییس بیمارستان ولایت مشهد افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان در ۲ رشته جراحی عروق و جراحی فک و صورت، مرکز ارجاعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و همچنین بیماران دچار سوانح و تروما را در رشته‌های مربوطه از جمله جراحی عمومی جراحی اعصاب ارتوپدی درمان می‌کند، روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ عمل جراحی در آن انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ولایت مرکز ارجاعی (ریفرال) بیماران دارای مشکلات مربوط به جراحی عروق است، از تمام شهرستان های خراسان رضوی و استان‌های همجوار، پذیرش بیمار در این مرکز صورت می‌پذیرد.

کامیار گفت: بیمارستان ولایت دارای بخش دیالیز و همچنین بخش پزشکی بازساختی است که در زمینه ترمیم زخم‌ها شامل زخم‌ پای دیابتی و زخم‌های بیماران ترومایی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین انواع آسیب‌های عروقی، خونریزی‌ها، اختلال خون رسانی‌ به اندام‌ها، مشکل واریس، مشکلات وریدی، انواع بیماری‌های آئورت و کاروتید و آنژیوپلاستی عروق محیطی هم در این مرکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گفته وی، علاوه بر موارد فوق رشته‌های طب اورژانس، بیهوشی، ICU، داخلی، پاتولوژی، رادیولوژی، قلب، غدد، نفرولوژی و پزشکی قانونی هم در حال خدمت‌رسانی به این بیماران هستند.

بیمارستان ولایت به دستگاه سی.تی.اسکن مجهز شد

رییس بیمارستان ولایت مشهد ادامه داد: بیمارستان ولایت از ابتدای راه‌اندازی، دستگاه سی.تی.اسکن نداشته است که خوشبختانه با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دستگاه تامین و در روزهای آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در بیمارستان ولایت را از مهمترین مشکلات این مرکز برشمرد و گفت: امید است با تحویل تجهیزات پزشکی اختصاص یافته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ولایت، مشکلات مرتبط با کمبود تجهیزات تا حد زیادی حل شود و همگام با آن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این مرکز نیز افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ولایت مشهد نخستین مرکز درمانی هوشمند کشور است که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

تمام پرونده الکترونیک بیماران در بیمارستان ولایت مشهد همچون اطلاعات هویتی، اوراق اصلی پرونده پزشکی و نسخه الکترونیک به‌ صورت آنلاین در پرونده تحت وب بیماران ثبت می‌شود.
مدیریت تخت‌های بیمارستانی و خدمات مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) در این بیمارستان به‌صورت هوشمند بوده و در خصوص داشبوردها هم دسترسی‌ها به مسوولان و عوامل مربوطه فعال است.

این مرکز درمانی، ضمن پذیرش و درمان بیماران ایرانی، در بحث گردشگری سلامت و پذیرش و درمان بیماران غیرایرانی هم فعال است و به گفته مسوولان بیمارستان ولایت، خدمات درمانی ارائه شده با رضایتمندی بالای ۹۰ درصدی بیماران و خانواده‌های آنان همراه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha