۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84642165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد بیماران روزانه کرونا در کردستان بیش از ۲ برابر شد

سنندج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که بیش از ۲ برابر تعداد بیماران دیروز است.

دکتر فریدون عبدالملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد بیماران جدید شناسایی شده استان دیروز ۱۷۵ نفر بود که این تعداد امروز به ۳۶۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان افزود: در حال حاضر ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۲۱ نفر در سنندج، ۲۳ نفر در سقز، ۱۴ نفر در مریوان، هشت نفر در بیجار، ۶ نفر در قروه، ۱۴ نفر در کامیاران، ۲ نفر در دیواندره، ۲۰ نفر در بانه و پنج نفر در سروآباد تحت مراقبت و مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: اکنون ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

دکتر عبدالملکی از مرگ یک بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدای شیوع تا کنون  یک هزار و ۹۵۳ نفر است  که از این تعداد ۸۴۷ نفر در سنندج،  ۳۱۲ نفر در سقز، ۱۵۱ نفر در قروه، ۱۰۵ نفر در کامیاران، ۱۵۹ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۴ نفر در بیجار، ۱۸۴ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج  نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

دکتر عبدالملکی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: مردم در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha