انقلاب اسلامی، ایران را به کشوری تاثیرگذار در معادلات منطقه ای تبدیل کرد

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، ایران را به کشوری تاثیرگذار در معادلات و تصمیمات کلان منطقه ای تبدیل کرده است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به کشوری قدرتمند و تاثیر گذار در منطقه تبدیل شد چنان که امروز بدون حضور جمهوری اسلامی ایران تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود.

وی اظهارداشت: پیش از انقلاب اسلامی، ایران کشوری وابسته بود ولی امروز به عنوان کشوری مستقل و اثر گذار درجهان شناخته شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، امنیت و ثبات را دیگر ارمغان انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: امروز ایران از لحاظ امنیت و ثبات در جایگاه والایی قرار دارد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبری، دین و مردم، پایه و اساس این انقلاب هستند و مسیر شکوه و عظمت ایران اسلامی با تکیه بر این ستون ها ادامه دارد.

وی بر لزوم پرداختن به ابعاد مختلف انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد و گفت: ابعاد مختلف و حوادث دوران انقلاب، با زبان های مختلف در قالب هنر و فیلم‌ باید برای نسل امروز بیان شود.

به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید؛ امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha