۷۵ پروژه آموزشی درهرمزگان با دستور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید

بندرعباس- ایرنا- همزمان با هشتمین روز از دهه فجر ۷۵ پروژه آموزشی در هرمزگان با دستور ویدئوکنفرانسی معاون اول رییس جمهور و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان وخیران مدرسه ساز استانی به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان روز سه شنبه در مراسم بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی گفت: با بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی در استان زمینه تحصیل نزدیک به هشت هزار نفر از دانش آموزان این دیار در فضای ایمن و استاندارد فراهم شده است.

 مهدی دوستی با اشاره به اینکه امروز توسعه فضاهای آموزشی در هرمزگان با مشارکت خیران مدرسه ساز رشد شتابانی داشته است، افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پروژه های آموزشی استان با یاری خیران در حال احداث می باشد.

وی بیان داشت: رشد ۷۰ درصدی میزان مشارکت نیک اندیشان نسبت به سال گذشته نشان از اهتمام جدی هرمزگانی ها در مسیر کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی است.

استاندار هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از همراهی دولت و وزارت آموزش و پرورش در مسیر رفع محرومیت از فضاهای آموزشی این استان، خواستار افزایش اعتبارات استان در ردیف تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران با توجه به مشارکت بی سابقه خیران شد.

به گفته وی، بدون شک با تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، شاهد جهش بیش از پیش در احداث فضاهای آموزشی در هرمزگان خواهیم بود.

دوستی با اشاره به اینکه ۱۷۰ پروژه در قالب ۸۰۰ کلاس درس در استان هرمزگان در حال اجرا می باشد، گفت: جهت تکمیل این پروژه ها سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار هرمزگان در ادامه خواستار اعتبارات ویژه جهت احداث مدارس هوشمند پیشرفته برای جزایر خلیج فارس شد.

دوستی همچنین با اشاره به مدارس غیراستاندارد در استان ابراز داشت : در حال حاضر ۳۵۳ مدرسه غیراستاندارد در سطح استان وجود داشته که در صورت تامین اعتبار روند استانداردسازی این مدارس به اتمام می رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این آیین اظهارداشت: امروز با بهره‌برداری از ۷۵ پروژه آموزشی درقالب ۳۰۷کلاس با زیربنای۳۵ هزار و۶۶۷مترمربع در چهل و سومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فضاهای آموزشی استان افزوده می شود.

سید فخرالدین هاشمی با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های فضای آموزشی از محل اعتبارات استانی، ملی و مشارکت خیران مدرسه ساز تامین شده است، افزود: برای احداث این پروژه ها مبلغ سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه آموزشی مادر به نمایندگی از ۷۵ پروژه استان در این مراسم به بهره‌برداری رسید، افزود: مدرسه مادر در قالب ۱۲ کلاس درس با زیربنای یکهزار و ۴۰۷ مترمربع توسط خیر نیک اندیش «عباس مصلی نژاد» احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه اعتبار این پروژ آموزشی از محل اعتبارات مشارکتی (خیران و نوسازی مدارس) تامین شده است، افزود: برای احداث این پروژه مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است؛ امروز ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسرکشور همزمان با هشتمین روز از دهه فجر با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha