۷۰ درصد مدارس گلستان با مشارکت خیرین در حال ساخت است

گرگان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ۷۰ درصد مدارس استان شامل 490 کلاس درس مناطق شهری و روستایی با مشارکت خیرین بومی و غیربومی در حال ساخت است.

یاسر لیوانی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری متمرکز از هشت طرح آموزشی با ۵۰ کلاس درس استان به مناسبت دهه فجر به خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این تعداد کلاس درس در استان در قالب ۸۵ طرح آموزشی اجرا می‌شود.

وی بدون اشاره به اعتبار موردنیاز ساخت و بهره برداری از این تعداد طرح آموزشی گفت: حدود ۳۵ درصد از اعتبار موردنیاز اجرای این طرح ها توسط خیرین تامین خواهد شد.

مطابق گزارش اداره کل آموزش و پرورش گلستان، این استان ۳۸۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری دارد که برای آموزشی آن ها ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فراهم است.

براساس این گزارش، سرانه فضای دانش‌آموزی گلستان حدود ۴.۹ مترمربع و میانگین کشوری ۵.۱۲  مترمربع ثبت است.

به گفته مسوولان حوزه آموزش و پرورش گلستان، حدود ۳۰ درصد از مدارس این استان نیازمند نوسازی و مقاوم است.

بومی‌سازی سند تحول آموزش و پرورش در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم گفت: این اداره کل به دنبال بومی سازی سند تحول بنیادین این نهاد است تا از آن برای الگوی تربیت دانش آموز در طراز انقلاب استفاده شود.

سیدرضا نظری اضافه کرد: این راهبرد آموزش و پرورش استان در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان برای عملیاتی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است.

گلستان با ۱.۹ میلیون نفر جمعیت بدلیل تنوع اقلیمی و تکثر جمعیتی مرکب از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف به نگارستان ایران معروف است و میزبان ۱۶ قوم از افزون بر ۲۰ قوم ساکن در ایران اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha