سرپرست فرمانداری لارستان: نخبگان، سند توسعه علمی این شهرستان را تدوین کنند

لارستان- ایرنا- سرپرست فرمانداری لارستان فارس از نخبگان، دانشگاهیان و فعالان عرصه علمی و شرکت های دانش بنیان این شهرستان خواست تا سند توسعه علمی و اقتصادی این خطه را بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیت های بومی و منطقه ای آن تدوین کنند.

داریوش دهقان سه شنبه در جمع برخی نخبگان و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان لارستان اظهار داشت: مدیریت اجرایی شهرستان و دستگاه های متولی هم موظف به حمایت قاطع از نخبگان و تامین شرایط لازم برای طراحی و تدوین این سند راهبردی هستند.

وی اضافه کرد: لارستان دارای بهترین و بالاترین ظرفیت های مهم علمی، آموزشی و زیرساخت های لازم برای حرکت به سمت حرکت های امیدبخش در بخش های مختلف است اما تاکنون نتوانسته ایم مکانیسم و شرایط را برای شکوفایی این استعدادها و قابلیت های سرشار در شهرستان فراهم کنیم.

دهقان با بیان اینکه باید محصولاتی که در منطقه لارستان تولید می شود با نگاه و افق صادراتی باشد، اظهارداشت : ارتباط مردم لارستان با کشورهای حوزه خلیج فارس خود یک فرصت مغتنم برای پیشرفت منطقه محسوب می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: نخبگان و تولیدکنندگان این شهرستان به فکر تولید و ارسال محصول تنها در داخل کشور نباشند؛ باید نگاه های بلند و افق های امیدبخش داشت.

دهقان ادامه داد: مرکز رشد واحدهای فنآور در لارستان خود یکی از ظرفیت های کم مانند در استان و حتی جنوب کشور محسوب می شود که می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف بلند نخبگان ایفا کند.

وی گفت : باید تلاش کنیم که با ایجاد شتابدهندگان بخش خصوصی، ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه ها و نمایندگی بنیاد نخبگان، فضا را برای توسعه بیشتر کسب و کارهای نوآور ودانش بنیان فراهم کرد.

فرماندار ویژه لارستان به احداث ساختمان خیرساز مرکز رشد واحدهای فناوری در لارستان که با تلاش بنیاد خیریه هاشمی نژاد لارستان هم اینک به پیشرفت بالای ۹۸ درصد رسیده و در آستانه بهره برداری قرار دارد، اشاره کرد و گفت: این طرح زیربنایی خود سکوی پرتاب این شهرستان برای فتح قله های پیشرفت در حوزه علم و فنآوری و حرکت های امیدبخش برای تولیدات فاخر و با قابلیت های صادراتی در شرکت های دانش بنیان است.

دهقان با اشاره به اینکه باید این مرکز خود شتابدهنده طرح ها باشد، گفت: بسیاری از افراد دارای افکار و اندیشه های بلند در حوزه های مختلف هستند، اما قدرت تجاری و صنعتی کردن طرح های خود را ندارند که این مرکز بدون شک می تواند در نقش شتاب دهنده این ایده ها و کمک به نخبگان برای تبدیل کردن ایده ها به صنعت و از صنعت به تجاری سازی عمل کند.

وی اضافه کرد: باید با توجه به فاصله طولانی شهر لار با مرکز استان فارس به دنبال تاسیس مرکز رشد جامع درشهرستان نیز باشیم و سعی کنیم کانون نخبگان لارستان را تشکیل دهیم که بتوان با افکار و ایده های خلاقانه به افق های بلند مورد نظر دست یافت.

امام جمعه لار هم در این نشست بر ضرورت مشارکت بیش از پیش نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه های مختلف برای کمک به توسعه و پیشبرد برنامه های فرهنگی و طراحی و ایده های خلاقانه در موضوعات گوناگون به ویژه عرصه فرهنگی تاکید کرد.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم گفت: یکی از وظایف اصلی نخبگان تولید فکر و ایده و نوآوری است که البته از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری هم هست اما همچنان این مهم در کارکرد و رویکرد حرکت های علمی کشور هنوز آنگونه  که شاید نهادینه نشده است.

لارستان به مرکزیت لار در ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha