اعتبار بخشی به پروانه‌های کشاورزی از اهداف تشکیل اتاق اصناف است

قصرشیرین - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: اعتبار بخشی به پروانه‌های بهره‌برداری حوزه کشاورزی و هویت بخشی به کسب و کار کشاورزان از جمله اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی است که اولین آن در شهرستان قصرشیرین ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج صفایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی کشور در قصرشیرین افزود: قصرشیرین با ثبت اولین اتاق اصناف کشاورزی کشور از شهرستان‌های پیشرو است.

 وی اظهار کرد: از حمایت فرماندار قصرشیرین و همکاری کشاورزان و بهره‌برداران و مدیران جهاد و تعاون روستایی این شهرستان نیز که در کوتاهترین زمان ممکن سه اتحادیه صنفی دامپروری و شیلات، باغبانی و زراعت را تشکیل دادند تا شاهد افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی باشیم قدردانی می‌کنم و امید است شاهد افزایش تولید و بهره‌وری باشیم.

قصرشیرین پتانسیل های بسیار زیادی در بخش کشاورزی و باغ داری دارد 

فرماندار قصرشیرین نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر بر فجرآفرینان و با بزرگداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: قصرشیرین دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی و باغداری است.

مرادعلی تاتار افزود: تشکیل سه اتحادیه صنفی و ثبت اتاق اصناف کشاورزی یک کار خوب و تاثیرگذار در حوزه کشاورزی است و اولین شهرستان در کشور هستیم که این مهم را به انجام رساندیم و الگویی برای سایر شهرستان‌ها در این حوزه خواهیم بود.

نظام صنفی نماینده واقعی بهره برداران در بخش کشاورزی است 

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: در ۴۲۰ شهرستان در  ۳۲ استان کشور، قصرشیرین اولین شهرستانی است که از تیرماه تا کنون نسبت به ثبت سه اتحادیه صنفی و اتاق اصناف کشاورزی اقدام کرده تا امروز شاهد راه اندازی اولین اتاق در سطح کشور باشیم که در واقع نظام صنفی نماینده بهره برداران در بخش کشاورزی است.

فرزاد امیری افزود: نظام صنفی در واقع به عنوان خادم در مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز در خدمت ادارات مربوط هستند تا از حقوق و و منافع اعضا دفاع کنند.

وی اظهار داشت: در بحث بیمه تامین اجتماعی افرادی که مشمول نظام قانون صنفی هستند و پروانه صنفی دارند می توانند پنج کارگر بیمه کنندکه کشاورز تنها هفت درصد حق بیمه را پرداخت می کند و سهم کارفرما نیز در این زمینه معاف است.

دبیر نظام صنفی استان کرمانشاه، از شناسنامه دار کردن باغات طبقه مصوبه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت:طبق این مصوبه تمام باغات  شناسنامه دار می شوند و از این رو باید مدارک قانونی ارایه شود تا عملیات آن آغاز شود.

امیری ادامه داد: قصرشیرین از هر لحاظ چه در جنگ و اکنون پیشرو بود و ما مدیون مردم این منطقه هستیم که باید با خدمت نسبت به آنها ادای دین کنیم.

نظام صنفی کشاورزی بزرگ ترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی است

مدیر تعاون روستایی قصرشیرین نیز گفت: نظام صنفی کشاورزی بزرگ ترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی و دارای ماهیت غیر انتفاعی است که به منظور هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی و دفاع از حقوق صنفی کشاورزان و مشارکت آن ها در تصمیم گیری های بخش کشاورزی ایجاد شده است.

حسین قمری افزود: نظام صنفی کشاورزی قصرشیرین از سال ۸۹ تاسیس شده بود که تا تیرماه ۱۴۰۰ غیر فعال بود و بر اساس بلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و دستور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نسبت به عضو گیری اقدام نمود که ظرف ۶ ماه گذشته تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان را عضو گیری  و نسبت به صدور ۹۸۱ فقره پروانه فعالیت کشاورزی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: پروانه صنفی صادره توسط نظام صنفی بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی محسوب شده و ارایه انواع خدمات به کشاورزان بر اساس ابلاغیه وزیر منوط به داشتن پروانه فعالیت از نظام صنفی کشاورزی است.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha