۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85079215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز صدور پروانه کسب کشاورزی و شناسنامه باغ‌های ماهشهر

اهواز - ایرنا - مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ماهشهر از شروع رسمی فرایند اجرایی صدور پروانه کسب کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن باغ‌های این شهرستان خبر داد.

حامد یوسفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرایند صدور پروانه کسب و شناسنامه باغات توسط اتاق اصناف کشاورزی با هدف ایجاد انگیزه در قشر مولد جامعه، پیشگیری از بروز اختلافات ملکی، امکان دریافت تسهیلات بانکی و نهاده‌های کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از این پس کشاورزان هم صاحب پروانه کسب کشاورزی می شوند؛ از صدور نخستین پروانه کسب کشاورزی در شهرستان بندری ماهشهر خبر داد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ماهشهر اظهارکرد: صدور پروانه کسب و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها در راستای اجرای ابلاغیه استقرار ساختار جدید اتاق اصناف کشاورزی با تاکید و تایید وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، انجام می شود.

یوسفی افزود: پروانه کسب کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها به عنوان مدرک معتبر شغلی و ارائه انواع خدمات به کشاورزان بر اساس ابلاغیه وزارت جهادکشاورزی ، منوط به داشتن پروانه فعالیت از اتاق اصناف کشاورزی است که پس از طی فرایندها و ایجاد زیر ساخت‌های لازم ، صدور پروانه کسب و شناسنامه باغ‌ها در این شهرستان عملیاتی شد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ماهشهر افزود: هویت‌بخشی به کسب و کار کشاورزان از جمله اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی است و صدور پروانه کسب و شناسنامه باغ‌ها پس از دریافت مدارک و مستندات مورد نیاز و بازدید میدانی و تنها از طریق سامانه "سبک" انجام خواهد شد.

شناسنامه دار کردن و صدور سند برای اراضی کشاورزی و باغ‌ها کشور از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت مردمی آیت الله رییسی است.

شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیش از ۲ هزار هکتار باغ که بیشتر نخیلات هستند دارد.

معیشت اصلی روستاهای ماهشهر از طریق کشاورزی، دامداری و نخلداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha