۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 5193
کد خبر: 84645355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در زنجان آزاد می‌شوند

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبر: 84645355
۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در زنجان آزاد می‌شوند

زنجان-ایرنا- رییس کل دادگستری استان زنجان از آزادی ۵۷ زندانی جرائم غیرعمد، بصورت نمادین خبرداد و گفت: تا ۲۲ بهمن این تعداد، به ۱۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی همزمان با نهمین روز از دهه فجر، در آیین آزادی تعداد 57 زندانی جرایم غیر عمد در زنجان با تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  افزود: اقدامات صورت گرفته در حوزه زندان و قوه قضائیه، قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و باید قدردان این انقلاب و خون شهدا باشیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای بسیار مبارک و بی بدیل است و هیچ انقلابی در تاریخ سراغ نداریم  که به عظمت انقلاب اسلامی باشد.

رییس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه هر سال در ایام دهه فجر، یک روز به دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی و قضات استان با زندانیان و بازدید از محیط زندان اختصاص داشت، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا، این برنامه به لحاظ کمی و تعداد همکاران با محدودیت برگزار می‌شود، و امیدواریم خروجی این دیدارها، رسیدگی به مشکلات زندانیان، باشد.

 مقام عالی دستگاه قضایی استان، با بیان اینکه، از ابتدای امسال تا ۲۰ بهمن، تعداد ۲۳۹ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند، افزود: در مقایسه با  سال ۹۹، تعداد  ۳۹ نفر افزایش داشته و البته تا پایان امسال، هم این تعداد افزایش خواهد داشت.

نیارکی با تاکید بر اینکه مسئوولان دستگاه قضایی و امور زندانها  مکلف به اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوه قضاییه  هستند ادامه داد : تکریم مراجعین و حتی متهمین  و محکومان پرونده، از تأکیدات ریاست قوه قضاییه،  است و توجه به این مقوله هیچ منافاتی با رسیدگی قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه ندارد.

  وی گفت: در این حوزه اهتمام جدی میان مسئولان دستگاه قضایی وجود دارد.

رییس کل دادگستری زنجان، وجود جسارت و شجاعت را پیوست جدانشدنی مقام قضایی عنوان کرد و گفت: برخورد قاطع  و اجرای عدالت،  همزمان با رعایت تکریم  از مصادیق  عناوین مذکور است.

نیارکی به موضوع اعزام زندانیان به مراجع قضایی هم اشاره  کرد و افزود: تلاش مجموعه دستگاه قضایی و اداره زندان ها بر این است که اعزام زندانیان به دادگاه را به حداقل برسانیم ، اما در صورت نیاز، ضرورت و درخواست مقام قضایی، برای حضور زندانی در دادگاه، باید این امر با رعایت ضوابط و مراقبت‌های حفاظتی صورت گیرد.

در پایان رییس کل دادگستری استان، دادستان زنجان، معاونین و اعضای شورای قضایی، به همراه تعدادی از قضات، در دیدار چهره به چهره با زندانیان، ضمن شنیدن صحبت‌ها و مشکلات زندانیان، دستورات لازم را صادر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha